|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Flitscamera’s zijn ’s nachts niet efficiënt
Flitscamera’s lezen ’s nachts de nummerplaten niet correct. Ze werken alleen naar behoren als ze naast een openbare verlichting staan. Dat blijkt uit een politierapport van juli 2010, zo bericht La Dernière Heure dinsdag.
De politie voerde testen uit tussen 10 en 21 januari 2010 met twee soorten flitscamera’s die in België het meest gebruikt worden. De politie gebruikte meerdere voertuigen met dezelfde nummerplaat om de camera’s te testen. Alleen de camera’s die bij een verlichtingspaal stonden, en dus zichtbaar zijn voor de bestuurders, flitsen ’s nachts correct. Flitscamera’s die boven een brug staan, werken dan weer altijd efficiënt. In het rapport staat ook dat gele nummerplaten met zwarte letters het best leesbaar zijn voor flitscamera’s. In België werd voor de nieuwe nummerplaat gekozen voor rode letters op een witte achtergrond. Dat soort nummerplaten geeft het slechtste resultaat. Bron: Het nieuwsblad; http://hetnieuwsblad.be/article/det...DMF20111122_012 Mening: Ik vind het raar dat fltispalen 's nachts niet efficiënt werken. Je zou denken dat er juist dan het meest aan overdreven snelheid wordt gereden omdat er minder verkeer op de baan is. Nu blijkt dat de bestuurders die dit doen er in sommige gevallen nog zouden mee weg kunnen komen. Want enkel de flitspalen die je als chauffeur wel ziet staan flitsen wel correct. En bij deze gaat de bestuurder juist afremmen. Ook de kleur van onze nummerplaten zou slechte resultaten geven. Al dat ze eerst maar moeten zorgen dat de flitspalen efficiënt werken, dat zal waarschijnlijk al veel schelen. |
#2
|
|||
|
|||
Ik ga akkoord met Stef Boonen zijn mening. De meeste mensen denken dat, omdat het 's nacht donker is en er minder mensen op de baan rijden, ze harden als anders mogen rijden. Als ik dit artikel dan mag geloven, komen ze er ook nog mee weg. Wat ik ook ergens heb gelezen, en ik weet niet of het waar is, is dat er in al de flitspalen in België maar 40 camera's zitten. Die camera's veranderen natuurlijk wel van plaats, maar het betekend nog altijd dat er maar heel weinig kans is om geflitst te worden.
|
#3
|
|||
|
|||
Flitspalen
Ik ben ook van mening dat als ze al weten waar het probleem ligt, ze er toch ook iets aan kunnen doen. Of je zorgt ervoor dat je de flitspalen bij voldoende verlichting zet, of je ontwikkelt flitspalen die bijna geen ligt nodig hebben om de nummerplaat fatsoenlijk vast te leggen. Dat onze nummerplaat het slechtste trekt moet ook weer lukken natuurlijk, dit is misschien een probleem dat op lange termijn van de baan kan, door stelselmatig alle nummerplaten te vervangen naar een andere kleur.
|
#4
|
||||
|
||||
Citaat:
Ze hebben net nieuwe nummerplaten ingevoerd, deze gaan ze echt niet nog eens vervangen hoor. Als je een flitspal bij de verlichting zet valt hij heel hard op en ik ga er vanuit dat ze dat niet willen. Ik moet wel zeggen dat ik flitspalen 's nachts heel spectaculair vind. Ik heb onlangs een flitspaal 's nachts zien flitsen op een donkere autostrade en dat is wel even schrikken en kan toch wel gevaarlijk zijn vermits dan ineens iedereen op de rem gaat staan want je ziet dat echt wel meters ver. Blijkbaar is het dan toch niet zo'n groot probleem want ze zijn onduidelijk. |
#5
|
|||
|
|||
Ik ben het ook eens met de mening van Stef Boonen. Het is echt verschrikkelijk dat flitspalen 's nachts niet efficiënt werken omdat er gebrek is aan licht. Om energiebesparend te zijn hebben ze besloten om de verlichting 's nachts te doven op de autosnelwegen. Zo lossen ze het ene probleem op maar maken ze een ander probleem bij.
Zeker na dat verhaal van de man die veel te snel reed met zijn Aston Martin (http://www.standaard.be/artikel/det...snelheidsduivel) moeten de flitspalen toch zeker werken om zo'n incidenten te vermijden. Ik vind dat ze dan iets moeten uitvinden waardoor de flitspalen wel moeten werken want door ze te verlichten vallen ze op en dan heeft een flitspaal geen nut. Wat ik ook schandalig vind is dat onze nieuwe nummerplaten de slechtste resultaat geven. Zoiets moet op voorhand worden nagekeken of dat dat wel goed is. Is daar wel genoeg controle opgedaan vooraleer wij deze nummerplaten kregen. Tenslotte heeft een nummerplaat als doel de auto te identificeren als er iets gebeurd. |
#6
|
|||
|
|||
Ik vind het eigelijk wel jammer dat de flitspalen 's nachts niet effectief zijn. Zo gaan mensen automatisch sneller rijden en gebeuren dan ook veel meer ongelukken. Ook zo'n flitspalen kost enorm veel geld, een kost die eigelijk door de belastingbetaler is betaald. En dan dat het moeilijk is de Belgische nummerplaten te kunnen lezen is volledig hun schuld. Ze wisten voordat de nieuwe nummerplaten gedrukt werden dat onze nummerplaten het slechts zichtbaar zijn van allemaal. En dat niet alle flitspalen dan functioneel zijn vind ik ook maar belachelijk want na een paar keer er voorbij te rijden weet je toch hoe de vork in de steel zit.(Wij hebben bijvoorbeeld in ons dorp een flitspaal staan, die daar mooi staat voor de versiering).
|
#7
|
|||
|
|||
Flitscamera’s zijn ’s nachts niet efficiënt
Eigenlijk, verschiet ik er helemaal niet van. Dit is typisch aan heel ons Belgische systeem. Ze investeren veel geld in dingen die niet eens fatsoenlijk werken. De flitspalen zouden zowel 's nachts als overdag correct moeten werken. Wat haalt het anders uit? Kortom, het is gewoon een mop dat de flitspalen die wel werken, wij heel goed kunnen zien. Hier kan ik dus uit besluiten dat de meerderheid van de chauffeurs die te snel rijden waarschijnlijk nog niet veel of geen boetes hebben gehad. Terwijl dit eigenlijk wel de bedoeling is van deze dure investering.
|