actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th November 2011, 08:30
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User

Dit is weer typisch Belgisch. Je mag niet meer op café roken maar in een verwarmt tentje buiten mag wel. In het café waar ik regelmatig kom staat er nu ook zo'n tentje, de opening staat vlak tegen de buitendeur en er hangt een belletje om drinken te bestellen, het eigenlijke café is bijna leeg en de tent zit vol met zowel rokers als niet-rokers. Of dat binnen een maand nog altijd het geval is weet ik natuurlijk nog niet. Hoe dan ook is het weer een onduidelijke regelgeving die dit in de hand werkt. Ik vraag me dan af of dit niet te voorzien was, of hebben de mensen die de regels opstellen te weinig voeling met de gewone mens. Roken is enorm ingeburgerd en heeft een grote sociale waarde. Is het dan niet logisch dat er eerst naar achterpoortjes wordt gezocht alvorens we toegeven aan een volledig rookverbod?
Met citaat antwoorden
Oud 7th November 2011, 09:22
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User

Ik dacht dat de bedoeling van het rookverbod was dat minder mensen gestimuleerd werden om te roken en dat niet-rokers geen last meer hadden van de rook in het café. Maar als de 'rokerscafés' gewoon worden opgeschoven naar tentjes op het terras, is het nut en de bedoeling volledig verdwenen. Ik vind dat men maatregelen mag treffen voor de rokers, maar als elk café zo'n tentje gaat plaatsen, blijft er binnen niet veel volk meer over. Anderzijds, dit was een gevolg dat, denk ik, wel te verwachten was. Mensen die al jaren roken gaan niet ineens stoppen omdat het op café niet meer mag. Ofwel doen ze het gewoon ergens anders ofwel komen ze iet meer in dat café. Er zijn zoveel voordelen en nadelen aan dat rookverbod op cafés, dat er veel discussies zijn ontstaan en zullen ontstaan...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:20.