actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2011, 23:55
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Mijn mening is dubbel:
aan de ene kant vind ik ook dat dokters ook maar mensen zijn en niet alles (van wachttijden bijvoorbeeld) op voorhand kunnen weten. Men hoeft ze daarom niet aan de schandpaal te nagelen. Ik denk dat dit redelijk gemakkelijk op te lossen is: in de huisartsenpraktijk waar ik ga, moet je , indien je wil, op voorhand reden van consultatie opgeven. Naargelang wat je schrijft, zal de arts dan wel of niet een consultatie na jou, wegdoen als ‘vrij’. Dus dan heb je, naargelang je probleem, dubbel zo veel tijd.
Ook vind ik dat mensen dikwijls ongeduldig zijn……ik zit ook niet graag te wachten en vroeger liep de wachttijd bij onze artsen op tot ongeveer een uur of 1.5 omdat die toen niet met afspraken werkten. Dat vond ik ook overdreven maar 10 minuutjes wachten vind ik niet zo erg.
Aan de andere kant vind ik ook dat patiënten recht hebben om hun verhaal te kunnen doen. Er zijn al patiëntenorganisaties die de klachten van patiënten bundelen en bekijken hoe ze er iets aan kunnen doen. Een rechtszaak openen tegen een arts die een medische fout begaan heeft, is in deze tijd heel moeilijk want artsen beschermen elkander dikwijls en dan is er moeilijk iets aan te doen. Toch vind ik dat patiënten met serieuze klachten moeten gehoord worden.
Dus ik vind zowel de stem van de dokter, als de stem van de patiënt belangrijk!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2011, 13:30
jesse.stofmeel's Avatar
jesse.stofmeel jesse.stofmeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 32
Dit initiatief vind ik maar niets. Het is alsof ze een virtuele ombudsman hebben tot leven geroepen, waar mensen kunnen klagen.
Opmerkingen over een kille wachtkamer en geen toilet vind ik persoonlijk zielig om mee te delen. Voor een doktersbezoek van een halfuurtje, moet er toch niet geklaagd worden over kleine dingen.
Overigens kan ik geloven dat de meeste mensen op die site gaan komen om hun beklag te doen over iets. Mensen die spontaan na hun doktersbezoek de neiging voelen om met loftuitingen over hun dokter te praten, gaan volgens mij schaars zijn. Daarom gaan volgens mij de meeste dokters slechter afgeschilderd worden.
__________________
You don't have to fear, the Jezzman is here!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.