actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd May 2011, 19:31
Hanne.Hofkens Hanne.Hofkens is offline
Registered User

Ik ben radicaal tegen het kiezen van het geslacht van je kind.
Zoals Laetitia al zei: wat is dan nog het werk van moeder natuur?
Waar is het 'verrassingseffect' dan nog wanneer je er voor kiest om het geslacht niet te weten?
Ok, stel je kiest het geslacht van je kind maar dan stel ik mij de vraag: wat met het karakter van het kind? De ouders hebben waarschijnlijk het perfecte beeld van hun kind voor ogen maar als je al zo ver moet gaan om het geslacht van je kind te kiezen ben je slecht bezig. Dit is iets te ver voor mij!
Met citaat antwoorden
Oud 23rd May 2011, 21:19
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User

Ik ben een tegenstander om het geslacht van je kind te bepalen. Laat alles toch zijn gang gaan. Waarom moeten sommige mensen alles kunnen controleren? Als we alles zelf in handen gaan nemen dan verstoren we de natuur. Wanneer we zelf gaan beslissen over geslacht, dan gaat er volgens mij één geslacht te veel aanwezig zijn en de ander een pak minder. Zo zijn in sommige landen de jongens meer gewenst dan de meisjes, als die allemaal gaan kiezen voor jongens, dan hebben we een probleem vrees ik. Men kan niet zeggen tegen mensen dat de ene wel een jongen krijgt en de ander niet, dat is oneerlijk. Ik vind dat de wetenschap te ver gaat in bepaalde aspecten.

Mensen moeten tevreden zijn met het geslacht van hun kind, ook al is het tegen hun verwachting in. Wanneer ze daar niet meer tevreden mee kunnen zijn, dan moeten ze maar niet aan kinderen beginnen. En er zijn veel mensen die ongelukkig zijn omdat het kind toch niet is zoals ze wensen: "ik had veel liever een meisje gehad,...". Ik heb de indruk dat de mensen veeleisender worden met de jaren, ze willen overal zelf de controle over hebben. Ik ben er zeker van dat wanneer we nu de mensen het geslacht van hun kinderen laten bepalen, dat over enkele jaren de mensen over het uiterlijk van het kind willen beslissen. Dat gaat allemaal veel te ver.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:44.