actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th May 2011, 18:56
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User

Ik wil ook wel even aanhalen dat ik het voor een deel wel positief vind dat men makkelijker kan scheiden dan pakweg 40 jaar geleden. Toen bleven mensen vaak in een erg ongelukkig huwelijk omdat ze het bijvoorbeeld financieel niet aankonden om te scheiden of omdat het sociaal niet aanvaard werd. Dat is nu ook weer niet de bedoeling. Het huwelijk is inderdaad een eeuwig verbond maar als mensen echt vastzitten in een slecht huwelijk heeft niemand hier iets aan (ook de kinderen niet). Het is wel jammer dat de vereenvoudiging van de procedures om te scheiden voor zo'n enorme groei van het aantal scheidingen heeft gezorgd. Nu lijkt het wel alsof mensen inderdaad niet meer trouwen met het idee dat het voor altijd is. Ze trouwen misschien sneller 'omdat ze toch altijd uit elkaar kunnen gaan'. Mensen lijken wel geen moeite meer te doen om hun relatie te laten werken en geven er bij de minste problemen de brui aan. Geen positieve evolutie als je het mij vraagt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:03.