actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th May 2011, 17:02
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User

Toch verbaast het me niet. Het lijkt alsof de kindertijd als maar vroeger eindigt en dat op alle vlakken.
Een van de grote oorzaken lijkt mij de maatschappij die andere vormen van verslaving tolereert. Zo heb je bijvoorbeeld de reclamespots van alcoholische dranken waar we continu mee in contact komen. Zij geven ons het idee dat we bijna gek zijn als we er niet aan meedoen. Wat heb je als ouder dan nog te zeggen op de verslaving van je kinderen? Zij kunnen je verwijten dat je zelf dan ook verslaafd bent.
Het is en blijft nog steeds een moeilijke zaak. Net zoals Diewert zegt vind ik ook dat de scholen preventief te werk moeten gaan door de jongeren de juiste informatie te geven over drugs en alle negatieve gevolgen uitgebreid moeten toelichten.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2011, 14:01
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User

Ik ben het ook eens met Laetitia en Diewert. Scholen moeten inderdaad preventief te werk gaan. Jongeren denken immers dat het effect van één jointje maar even groot is als één pintje. Maar voor ze het beseffen, vragen ze zich al af wat het effect van 4 jointjes dan wel mag wezen. Ook vind ik het vreemd dat jongeren naar deze softdrugs grijpen. Is hun leven dan zo 'saai' geworden dat ze ontspanning en 'actie' moeten zoeken bij softdrugs? En dan wil ik nog even kwijt dat ik het absoluut niet eens ben met het feit dat dit meer gebruikt zou worden in technische scholen. Oké, ze zullen het meer openbaar durven te gebruiken, maar ook kinderen uit het ASO zullen wel eens willen ontsnappen aan de dagdagelijkse 'sleur' door het opsteken van een jointje. Als toekomstig leerkracht vind ik ook dat de leerlingen vooral op de hoogte moeten worden gebracht van de mogelijke gevolgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:07.