actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th May 2011, 19:39
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User

Ergens kan ik begrijpen dat deze manier van lesgeven als ongepast wordt gezien. Zeker als je bedenkt dat de leerlingen in principe slechts 9 en 10 jaar zijn. Deze leerlingen zijn toch zeer beïnvloedbaar. Als je als leerkracht, een persoon die toch een opvoedkundige rol heeft, dan op zo'n manier het verschil tussen blank en zwart in de verf zit, dat kan niet.
Langs de andere kant heeft de leerkracht wel perfect weergegeven hoe het principe van slavernij in een zit. Ze had het misschien anders moeten aanpassen. In plaats van echt de klas te scheiden in blank - zwart, en zo discriminatie in de hand te werken, had de leerkracht ook naar andere mogelijkheden kunnen zoeken die minder confronterend waren voor de leerlingen. Bv. aan de hand van een rollenspel had ze dit ook perfect kunnen uitleggen. Als ze willekeurig rollen had uitgedeeld, hadden leerlingen zich misschien niet geviseerd gevoeld en was er geen sprake geweest van discriminatie.
Met citaat antwoorden
Oud 9th May 2011, 10:27
Maartenc Maartenc is offline
Registered User

Het is misschien inderdaad fout wat ze heeft gedaan maar ik ben er van overtuigd dat ze geen flauw benul had dat dit verkeerd kon worden opgenomen in de maatschappij. Ik keur het dus niet goed maar ik vind eigenlijk niet dat ze een zware straf verdient aangezien ze het waarschijnlijk niet besefte.
Met citaat antwoorden
Oud 10th May 2011, 10:00
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User

Ik zit een beetje met een dubbel gevoel. De manier van lesgeven is op zich niet slecht omdat de leerlingen een duidelijk beeld krijgen over de realiteit. Maar natuurlijk zou ik deze manier van lesgeven toepassen bij andere onderwerpen, onderwerpen die iets minder drastisch zijn.

Persoonlijk zou ik er wel niet van verschieten dat er op andere plaatsen net hetzelfde gedaan word.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:26.