![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik vind deze uitvinding goed, omdat het niet enkel op snelheid controleert. Bijvoorbeeld ook de controle op handsfree bellen en het feit dat er al dan niet een kind in de passagiersstoel zit, is een positieve vooruitgang. Hier was tot op heden weinig of geen controle op.
Wat ik minder vind, is dat er steeds nieuwere camera's komen, terwijl er nog maar net nieuwe geplaatst zijn, met name de trajectcontroles. Onlangs was nog te lezen in de krant dat een aantal van deze camera's nog steeds niet in gebruik genomen werden, omdat ze nog niet goed functioneerden. Ik denk dat het belangrijk is om een plan op lange termijn uit te stippelen. Welke camera's willen we waar en wanneer in gebruik nemen? Zo kunnen er geen camera's geplaatst worden waar achteraf geen gebruik van wordt gemaakt. Zo zal er ook minder onnodig budget verloren gaan en zullen de controles veel efficiënter zijn. |
|
|||
|
|||
Ik ben ook een voorstander van deze nieuwe flitspalen. Ongelukken gebeuren inderdaad niet enkel en alleen door de snelheidslimiet niet te respecteren... Ook telefoneren achter het stuur, bumperkleven, slechte banden en nog een heleboel andere zaken kunnen de oorzaak van een ongeval zijn. Ik vind het daarom zeer positief dat de 3D-camera van deze nieuwe generatie flitspalen al deze elementen kan controleren.
Hieronder zei iemand dat deze flitspalen met ons belastinggeld betaald worden en dat wij dus zullen opdraaien voor de kosten... Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening, die ik ook zeker respecteer, maar ik wil even duidelijk maken dat wij niet plotseling méér belastingen zullen moeten betalen omwille van deze flitspalen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er inderdaad nog een heleboel andere zaken zijn waar onze regering ons belastinggeld aan zou kunnen besteden. Jana zei hieronder dat men beter ook eens naar de staat van het wegdek zelf kan kijken. Hier ga ik volledig mee akkoord, want ook dit heeft een invloed op het rijgedrag en het verkeer in het algemeen. En zoals we allemaal wel weten is er nog flink wat werk voor de boeg vooraleer al de wegen in ons land in orde zijn. Maar als men er uiteindelijk voor kan zorgen dat het wegennetwerk in heel België in orde is EN deze flitspalen werken zoals het hoort, denk ik dat we een positieve toekomst tegemoet gaan in verband met verkeersveiligheid. |
|
|||
|
|||
De regering probeert ons -de bevolking- te controleren om onze veiligheid te kunnen garanderen. Waarom niet nog meer sensibiliseren zodat de mensen zelf zorgen dat ze zowel zichzelf als hun medemens niet in gevaar brengen.
Al deze fantastische oplossingen hebben maar een tijdelijk effect. Als je weet waar er een flitspaal staat dan vertraag je, zie je blauwe flikkerlichten vertraag je, ... De enige oplossing die een blijvend effect heeft lijkt mij een boordcomputer waarop alle gegevens bijgehouden worden en die via gps raadpleegbaar is. Ik bedoel alleen maar dat de mens er altijd alles aan zal doen om de regels te omzeilen zolang ze zelf niet duidelijk weten waarom ze zich aan die regels moeten houden. |