![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ook mijn mening sluit aan bij die van Stef. De bevolking in België mag gerust weten dat onze kerncentrales misschien toch niet zo veilig zijn als ze lijken. Nu is heel de wereld in shock door de ramp in Japan. Maar ik denk ook dat het slechts een kwestie van tijd is voor België aan de beurt is.
![]() |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit is de oplossing!! Meneer De Halleux heeft groot gelijk. Het wordt tijd dat er minder gezeverd wordt over het sluiten van kerncentrales. Dit is namelijk geen optie!! Hernieuwbare energie staat nog te veel in de kinderschoenen en is bovendien te duur. Ooit zal hier de toekomst in liggen, daar ben ik van overtuigd. Maar zover zijn we nog lang niet! Voorlopig kunnen we niet zonder kernenergie. Het wordt tijd dat mensen dit inzien. Dit betekent niet dat er niet verder gezocht moet worden om op langere termijn ooit die centrales te kunnen sluiten. We moeten dus niet discussiëren over de mogelijke gevaren van een kerncentrale. De boodschap is nu: veiligheid bewerkstelligen! Er is maar één manier om zeker te zijn dat de kerncentrales veilig blijven, en dat is de tussenoplossing van meneer Halleux. Spijtig genoeg zal deze oplossing er nooit van komen aangezien er teveel geld mee gemoeid is. |
|
|||
|
|||
Het is al jaren bekend dat deze kerncentrales eigenlijk versleten zijn. Maar als meer als half België in het donker zit als ze ze sluiten dan hebben ze toch inderdaad geen keuze en moeten ze open blijven tot er een vervangtechniek gevonden is.
|
|
|||
|
|||
Het is jammer dat België altijd maar op één plaats tegelijk kan investeren.
Als je weet dat wij de koploper waren in het ontwikkelen van windmolens, dan is het jammer om te horen dat we hier niet verder in geïnvesteerd hebben maar al ons geld hebben gezet op dat ene stokpaardje namelijk de kerncentrales. Nu zitten we helaas met verouderde centrales en geen goed alternatief. Jammer enerzijds en bedenkelijk anderzijds