|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Spontane actie verstoort spoorverkeer in Charleroi, Bergen en La Louvière
Spontane actie verstoort spoorverkeer in Charleroi, Bergen en La Louvière
Het personeel dat instaat voor het beheer van het spoorverkeer in de stations van Charleroi, Bergen, La Louvière en Manage legde donderdagmorgen om 5.30 uur het werk neer. Rond 7.10 uur werd in Charleroi het werk hervat, in Bergen, Manage en La Louvière-centrum ging het personeel om 7.30 uur weer aan het werk. De actie zorgde wel voor veel hinder op het spoornet en die zal volgens infrastructuurbeheerder Infrabel nog minstens tot 11 uur duren. Het spoorverkeer is verstoord op de lijnen 96 (tussen Brussel-Zuid en Quévy), 112 (tussen La Louvière en Charleroi-Zuid) en 114 (tussen Brussel-Zuid en Charleroi-Zuid). De werknemers protesteren tegen de sancties die genomen werden tegen hun collega's die vorige week hebben gestaakt. Om 8 uur hervatten de werknemers het werk, klinkt het bron : http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110414_014 Opmerking : Ik vraag me af of de werknemers van de spoorwegen wel beseffen hoeveel mensen dat ze hiermee in de problemen brengen. Ze zoeken steeds het kleintste om voor te staken. Ik kan begrijpen dat je staakt voor serieuze zaken. Maar zeg dit vooraf en doe het dan grootschalig. Zo zijn de mensen voorbereid en heeft het een grotere inpakt. |