actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th April 2011, 14:34
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

De nieuwe technologieën verbazen me keer op keer. Dat zo 'n flitspaal zelfs de bandenspanning van auto's kan controleren geloof ik eigenlijk niet. Wel dat die bumperkleven, te snel rijden, geen veiligheidsgordel dragen, kinderen vooraan, telefoneren achter het stuur,... kan controleren. Het is toch wel knap, zulke technologie, vind ik.
Maar ik vind het jammer dat er zulke flitspalen moeten worden ontworpen, gemaakt, geplaatst. Waarom kunnen mensen niet uit zichzelf verantwoord met de auto rijden? Het verkeer zou zoveel veiliger zijn als iedereen zich aan de verkeersregels hield.
Met citaat antwoorden
Oud 10th April 2011, 18:58
jana dua jana dua is offline
Registered User

Ik ben eigenlijk bijna tegen deze nieuwe uitvinding. Ze kost ongetwijfeld enorm veel geld. En ik denk dat dit geld veel beter kan geïnvesteerd worden in het onderhoud van onze wegen. Kilometers lang "wegdek in slechte staat", wegverzakkingen, straatlantaarns die doorgeroest zijn of die betonrot hebben, ... Ik denk dat ik mijn punt hiermee wel gemaakt hebben. Als men nu eerst even die dingen in orde zou brengen zou het al heel wat aangenamer zijn om met de auto te rijden en wie weet zal de bestuurder zich dan ook wat meer gedragen achter het stuur.
Hiermee heb ik natuurlijk niet gezegd dat er niet moet gecontroleerd worden op het rijgedrag. Al denk ik wel dat er wat goedkopere manieren zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 12th April 2011, 16:06
Charlotte Wagemans Charlotte Wagemans is offline
Registered User

Ik vind dit ook wel een goede uitvinding. Dit bewijst nog maar eens hoe ver ze met technologie staan, als ze zelfs al de bandenspanning kunnen meten. Nu zullen bestuurders wel eens twee keer nadenken vooraleer ze beginnen te bellen tijdens het rijden, want ze hebben immers meer kans op een boete. Het enige negatieve puntje aan deze flitspaal is dat het inderdaad heel erg duur is. En wie moet daar voor betalen? Wij natuurlijk. Met zoveel geld kunnen ze zoals eerder gezegd wel veel andere dingen doen. Maar ja, wat doe je eraan?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:12.