![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Ik ben ook akkoord met Stef zijn mening, het is niet slecht dat mensen weten en beseffen dat het hier ook eens voor kan vallen. Uiteraard zullen de meesten wel weten dat het KAN voorvallen, maar zo ver liggen die centrales ook niet van ons af. Het is trouwens nooit slecht dat mensen op voorhand al geïnformeerd worden over deze zaken. Hierdoor kunnen er op voorhand ook al plannen bedacht worden voor het geval dat er hier iets voor zou vallen.
Ik denk ook niet dat je paniek gaat veroorzaken door dit artikel, je maakt de mensen enkel alert indien ze dit nog niet wisten, want voor mij was dit artikel niet echt nieuws. |
|
||||
|
||||
Ik ben het akkoord met Lien en Stef.
Allereerst wil ik zeggen dat ik mij in de mening van Stef kan vinden aangezien het belangrijk is dat men deze informatie omtrent de kerncentrales verspreidt. Het is belangrijk dat de bevolking hiervan op de hoogte is en dat de bevolking weet waar men voor staat. Anderzijds kan ik mij dus ook vinden in de mening van Lien, aangezien de manier waarop deze informatie weergegeven wordt wel zeer beangstigend is en naar mijn inziens gaat dit er eigenlijk gewoon een beetje over... Ze kunnen dit ook op een andere manier brengen en dit zouden ze ook moeten doen. Want hiermee zaaien ze alleen maar angst en het spreekwoord zegt niet voor niets, men oogst wat men gezaaid heeft... |
|
|||
|
|||
Ik moet hier toch wel Stef gelijk geven. Ik vind dat het niet meer dan normaal is dat de mensen op de hoogte worden gehouden van zulke dingen. Het is toch beter dat de mensen ervan af weten en er kunnen op beginnen letten dan dat ze, als er dan uiteindelijk een kernramp komt, ineens geen kant meer op kunnen want het is voor hen dan toch al te laat. Natuurlijk lopen de meningen over zoiets ver uiteen. Iedereen heeft recht op een mening. Sommigen weten het liever op voorhand en leven verder op hun hoede, andere willen het niet weten want die maken zich er dan heel de tijd druk over.
|
|
|||
|
|||
Guus, hoe kan je nu op je hoede zijn voor een kernramp? Ik bedoel, je kan je er bewust van zijn, en je er niks van aantrekken, of je kan er iets aan doen. Als die kerncentrales onveilig zijn moeten ze inderdaad dicht voor verdere beveiliging. Al lijkt 5 bar/cm² me nu niet bepaald 'slap', stond er nu m²... Ik denk dat de bewapening niet veel uitmaakt, hoe sterk die is. Ik denk dat je gewoon pech hebt bij een aardbeving, beton dat daaraan weerstaat moet nog uitgevonden worden.
Ik lees hier Doel, maar al eens aan Mol gedacht, of de opslagplaats van nucleair afval in Dessel? Dat is niet zo'n ver-van-mijn-bed-show he. Ik kan vanop onze zolder de koeltoren van Mol zien, en ik ken een aantal mensen uit de buurt die er toch echt wel iets tegen willen doen. Maar wat kan je doen?? Maar dat de ontevredenheid geleidelijk aan toeneemt, daar ben ik van overtuigd. En zulke artikels wakkeren die ontevredenheid alleen maar aan, dus bring it on! |