![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Kadhafi strooit lijken op gebombardeerde locaties
10:11 In Libië geeft kolonel Moammar Kadhafi zijn leger de opdracht om lijken te deponeren op locaties die door de internationale troepen werden gebombardeerd. Dat is de zware beschuldiging van de Amerikaanse minister van Defensie Robert Gates.
Kadhafi wil op die manier aan de wereld tonen dat de NAVO-soldatan zogezegd ook burgerslachtoffers maken. Gates baseert zich naar verluidt op betrouwbare informatie van zijn inlichtingendiensten. De lijken die hij laat verslepen, zijn bovendien die van mensen die hij zelf heeft laten doden. Zaterdag beschuldigde Kadhafi Frankrijk en andere geallieerde troepen van het plegen van een genocide in het Noord-Afrikaanse land. "De agressie van de koloniale indringers maakt geen onderscheid tussen ongewapende burgers en militaire doelwitten", klonk het. Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...e-locaties.aspx Mijn mening: Ik denk eerlijk gezegd dat er wel degelijk burgerslachtoffers vallen, dit kan niet anders met zulke grootschalige bombardementen. Al zie ik Kadhafi wel degelijk in staat tot het dumpen van burgerlijken om zo de NAVO-troepen zwart te maken. Het zou een groot voordeel voor hem zijn als de Libische bevolking de NAVO-troepen niet als hulp zien, maar als een even groot gevaar als Kadhafi zelf. |