![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ondertussen wordt er toch weer gevreesd dat er een kernsmelting heeft plaatsgevonden in twee reactoren (Fukushima 1 en 3).
Dit incident is nog maar eens een pleidooi voor een uitstap uit de kernenergie tegen 2025. Absolute veiligheid bestaat immers niet. De kerncentrales langer open houden is gewoon met vuur spelen. En wie met vuur speelt, weet dat hij zichzelf en in dit geval ook talloze anderen kan verbranden. Laatst aangepast door Hanne Jansen : 13th March 2011 om 12:09. |
|
|||
|
|||
Zelf ben ik voorstander voor het openhouden van onze kerncentrales. Anders gaan we nu moeten overschakelen naar kolencentrales, gascentrales of oliecentrales die te vervuilend zijn. Zonne-energie is duur en we kunnen nooit genoeg zonne-energie in ons land opwekken voor alle gezinnen en industrie. Natuurlijk is het wel goed om zonne-panelen op onze daken te plaatsen. Elke bijdrage helpt natuurlijk.
Dan hebben we ook nog onze windmolenparken. Iedereen vindt dat ze gebouwd moeten worden, maar niet in "hunnen hof". Mensen vinden ze lelijk en te lawaaierig. So lets face it, Op dit moment hebben we kernergie nodig. Wie weet komen er in de toekomst andere oplossingen. |
|
|||
|
|||
Ik ben het niet eens met wat Andy zegt. Meerdere studies hebben reeds uitgewezen dat heel ons land van windenergie kan leven. Er wordt gewoon te weinig geďnvesteerd in hernieuwbare energie.
Persoonlijk zou ik ook niet graag een windmolen in mijn achtertuin hebben, maar als dat de prijs is die ik moet betalen voor een kernenergievrije wereld heb ik dat er voor over. Er zijn ook studies die uitwijzen dat er in de noordzee genoeg windmolens kunnen geplaatst worden om België en buurlanden van energie te voorzien. Van zonne-energie ben ik geen voorstander. Bij de productie van fotovoltaďsche zonnecellen komt immers een massa CO2 vrij. Zo veel zelfs dat zonne-energie eigenlijk niet kan gezien worden als groene energie. De CO2 die vrijkomt bij de productie van zonnepanelen komt overeen met minstens 20 jaar gebruik van gewone energie. Laatst aangepast door Hanne Jansen : 15th March 2011 om 18:39. |