actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th February 2011, 22:00
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User

Ik vind het uitermate schandalig dat er zo'n gebeurtenissen zich voordoen in onze huidige maatschappij. Want om een opgroeiend kind van 14 jaar oud aan te zetten tot zulke gruwelijke daden, is gewoon uiterst schandalig en misselijkmakend. Een kind van deze leeftijd is zeer beïnvloedbaar en manipuleerbaar, de omgeving waarin hij/zij opgroeit en de mensen met wie hij in al dan niet nauw contact komt, bepaalt een groot deel van het verdere leven van deze tiener. Dus de vraag is of het al dan niet rechtvaardig is om dit kind 3 jaar de gevangenis in te sturen? Er zijn m.a.w. twee kanten van deze situatie. Enerzijds heb ik het gevoel dat dit kind eerder in een nieuwe omgeving moet worden geplaatst (opvang voor probleemkinderen, adoptie...) en moet worden gestimuleerd om op het recht pad te geraken en daar ook te blijven. Anderzijds moet hij zeker en vast gestraft worden voor zijn wrede moorden. Maar is dan de gevangenis de beste oplossing hiervoor?
Met citaat antwoorden
Oud 5th February 2011, 19:14
Charlotte Wagemans Charlotte Wagemans is offline
Registered User

Waar zijn ze mee bezig? Hoe haal je het in je hoofd om kinderen te betrekken in misdaad en om hen het vuilste werk te laten opknappen? Dit bewijst nog maar eens dat de drugskartels voor niets verlegen zijn. De jongen krijgt max 3 jaar cel, oke dat vind ik correct want hij heeft iets verkeerd gedaan. Maar langer dan dit? Nee, hij wilde dit immers niet. Als hij dan vrijkomt vind ik ook dat hij een nieuwe kans moet krijgen, ver weg van die drugskartels, ergens waar hij niet zo gemanipuleerd wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:37.