|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
VIDEO: Man ontsnapt op het nippertje aan de dood
Een dronken man ontsnapte op het nippertje aan een lugubere dood. De man viel in een metrostration in de Spaanse stad Madrid ruggelings op de sporen. Een agent op verlof, die het hele voorval had zien gebeuren, kon de man op het allerlaatste moment nog in veiligheid brengen.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20101204_055 Is dit nu waardig nieuwsmateriaal? Een dronken man die viel op het spoor en op het nippertje werd gered door een politieman? Langs de ene kant is dit naar mijn weten totaal niet relevant en heeft het niets met het nieuws te maken. In de titel staat in het groot 'VIDEO'. Toen ik het artikel open deed kwam er meteen een filmpje van hoe de man viel op het spoor. Dat is pure sensatie en was enkel bedoeld voor mensen te shockeren. Als je het langs de andere kant bekijkt is het filmpje echt wel shockerend. Hier zie je nog maar eens hoe gevaarlijk het is in de metro- en treinstations als je dicht bij de sporen gaat staan. Ik vind dat ze hier nog meer aandacht moeten aan besteden om de mensen alert te maken dat het echt wel levensgevaarlijk is. De man had hier totaal geen besef van, hij was op het spoor gevallen en bleef gewoon liggen. Veel mensen beseffen niet hoe gevaarlijk het kan zijn als je op zo'n spoor terecht komt. Het is niet maatschappelijk relevant, maar brengt het ons iets bij? Dat denk ik wel. Er zijn mensen die niet beseffen wat de gevolgen zijn van spelen voor een treinspoor. |
|
|||
|
|||
Het is inderdaad shockerend maar het is wel goed dat ze het laten zien. Een tijdje geleden was er een gelijkaardig filmpje van een dronken vrouw die op het spoor lag en de tram stopte vlak voor haar. Mensen moeten hier uit leren en zien dat er gevaar is bij tram en treinsporen. Mensen die dronken zijn mogen de auto niet nemen, maar bij het openbaar vervoer kunnen er dus ook ongelukken ontstaan. Ik denk niet dat hiervoor een oplossing is en hoop dus dat mensen uit zo'n ongelukken leren en daarvoor is het wel goed dat er af en toe zo een video openbaar wordt gemaakt.
|
|
|||
|
|||
Volgens mij besefte die man heus wel hoe gevaarlijk het is op die sporen en was het station echt wel veilig genoeg. Dat de man op de sporen viel en bleef liggen lijkt mij volledig te wijten aan zijn dronkenschap ipv aan de veiligheid van het station of de man zijn 'besef' van gevaar.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Naar mijn weten besefte de man totaal niet wat er gebeurde en hoe gevaarlijk het was dat hij bleef liggen. Hij slenterde voor het treinspoor en viel er uiteindelijk op. Als je beseft dat je op een treinspoor terecht bent gekomen, doe je er dan niet alles aan om er zo snel mogelijk van af te geraken? De man was inderdaad dronken, maar als hij nog bij bewustzijn was zou hij toch moeten beseffen dat hij er van af moest geraken. Als dit station veilig genoeg was, was de man niet op de sporen gevallen. Als de politieman hem niet had opgevangen, had niemand het gedaan. Je eigen leven riskeren om een dronken man te redden van een spoor waar net een metro aan komt? Je moet het maar durven. Ik bedoel maar dat er meer toezicht moet komen in de stations, misschien een soort van bewaker die toezicht houdt. Oke, dan moet je overal bewaking gaan zetten, maar er moeten toch alternatieven zijn dan gewoon een witte streep voor de sporen te zetten waar mensen niet over mogen komen. |
|
|||
|
|||
Ik vind alle metrostations gewoon zoiezo gevaarlijk, als er eens een grapjas je op het spoor duwt of je wordt overvallen en ze duwen je daarna het spoor op.
Ze zouden naar mijn mening in metrostations schuifdeuren moeten zetten die opengaan samen met die van de metro, een soort van muur tussen het peron en de sporen. |