![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Dit is een zeer leuk idee en daarbovenop is het zeer goed uitgewerkt, dit beeldmateriaal is een zeer leuke instap of afsluiter van een les. Toch denk ik dat de lyrics wat moeilijk zijn voor leerlingen van de eerste graad (of tweede), maar dit kan dan weer opgelost worden door de leerlingen een vertaling op papier te geven.
Dit lijkt me dus zeer bruikbaar. |
|
|||
|
|||
Ter aanvulling:
Op de BBC loopt het geweldige kinderprogramma Horrible Histories, gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van Terry Deary (bij ons bekend onder de naam 'Waanzinnig om te weten'). achter de link vind je een kleine selectie filmpjes: http://www.youtube.com/user/horriblehistoriesBBC#p/u Het programma bestaat uit allemaal verschillende kleine sketches uit de verschillende periodes vanuit de geschiedenis. Heel grappig én (normaalgezien toch) historisch correct! ![]() (voor de liefhebbers: er is sprake van een remake voor de 'grote BBC' met Stephen Fry als verteller!) |
|
|||
|
|||
Ik heb beide al uitgetest op stagelessen. Horrible Histories heb ik gebruikt bij de boekdrukkunst als ik me niet vergis (een hilarisch filmpje!) en de History Teachers heb ik al gebruikt bij een afsluiting over een lesje dat handelde over de Punische oorlogen (ik gebruikte 'Hannibal'). Na beide lessen waren beide mentoren erg te spreken, zowel in de 1e als in de 2e graad, ondertiteling is voor zoiets meestal geen probleem
![]() Zeker het proberen waard dus! |