![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Nog niet zo lang geleden is er een artikel verschenen waarin Schouppe voorstelde om beschermende kledij verplicht te maken. Dus het is wel degelijk 1 van zijn (vele) agendapunten. Het kan misschien aan mij liggen, maar ik vind dat Schouppe zich de laatste tijd veel te hard viseert op de motorrijders. Veilige kledij, fluovestjes.. allemaal goed en wel, maar denk ook eens aan de bankrekening van de motorrijders. Het kost allemaal een pak geld, dus iets van financiële steun is welkom! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ja maar het beschermt wel de persoon in kwestie enerzijds, en de andere personen die hij potentieel in gevaar kan brengen. Is het omdat het een pak geld kost dat er subsidies voor gegeven moeten worden? Een mens die mountainbiket krijgt toch ook geen subsidies om een goede helm te kopen? Een gewone alledaagse mens krijgt toch ook geen subsidies om deftige airbags of bumpers op zijn auto te laten plaatsen? Naar mijn mening zijn een fluovestje, en zeker beschermende kledij gewoon noodzakelijk enerzijds voor de veiligheid van de motorrijder zelf, en anderzijds voor de andere personen die deelnemen aan het verkeer. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Het zou de mensen in ieder geval aanzetten om fatsoenlijke veilige kledij te kopen. Er is veel verschil tussen beschermende kledij.. als het verplicht zou worden zullen de motorrijders logischer wijze opteren voor de goedkoopste oplossing, want de motor zelf kost al genoeg (onderhoud, verzekering, noem maar op). Maar dit veranderd dan niet veel aan de situatie. Met goedkope rommel loop je evenveel kans op letsels dan met een jeansbroek. Maar ja, de kledij toont zichtbaar veilig dus er is niets aan de hand.. tot ze de aardkorst van dichtbij te zien krijgen. Ieder heeft zijn mening uiteraard. |
|
|||
|
|||
Ik ben ook zeker voorstaander van het dragen van een fluovestje. Nu lijkt het misschien een belachelijk idee maar het is echt een pak veiliger. Vaak rijd ik ’s morgens met de auto naar school en, en nu heb ik het niet enkel over motorrijders maar ook over fietsers, zie ik echt niet goed waar ze rijden. Het is donker, mistig en dan hebben ze nog allemaal donkere kledij aan. Dit is in mijn ogen gewoon om problemen vragen.
Wat motorrijders als argument aanhalen vind ik maar flauw. “Wij willen het niet dragen omdat het ons imago geen goed doet.” Wat denk je zelf? Dat je het imago afdoet als je veilig op de weg bent met een fluovestje of als ze je ergens bijeen kunnen vegen omdat een auto je niet heeft gezien door je eigen stomme koppigheid? Ik zou het wel weten… Naar mijn mening mag men dus zeker de maatregel invoeren dat het dragen van fluovestjes verplicht is, zowel voor motorrijders, als fietsers, als joggers,… |