actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th November 2010, 21:54
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User

Man leeft 3 weken met 400 spinnen

Artikel:
Een Australische man is van plan drie weken door te brengen samen met honderden spinnen, waaronder enkele zeer gevaarlijke. De Australiër, die maandag begon aan het opmerkelijke initiatief, zal dit doen in de etalage van zijn winkel in Melbourne. Het doel is om 50.000 dollar in te zamelen voor een liefdadigheidsinstelling voor kinderen.
Nick Le Souef zal gedurende drie weken eten, slapen en werken tussen 400 spinnen, waarvan er sommige zoals de redbackspin dodelijk kunnen zijn.

'Ik ben een beetje gek om dit te doen. Redbackspinnen zijn dodelijk, maar weinig mensen sterven nog aan hun beet omdat tientallen jaren geleden een antigif ontwikkeld werd. Ik ben er zeker van dat ik niet gebeten zal worden', aldus de Australiër. 'Ik ben al eens gebeten door slangen, en gestoken door roggen of andere gevaarlijke vissen, maar nog nooit door spinnen.'

Bron:
Het nieuwsblad 15/11/2010
http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=157

Eigen mening:
Ik vind het allemaal heel leuk dat mensen geld willen inzamelen voor een liefdadigheidsinstelling, maar dit is toch echt niet de manier. Wat bereik je ermee door jezelf in gevaar te brengen? Er zijn duizend andere manieren om deze kinderen te helpen, dus kies toch iets waarbij je geen gevaar bij loopt. Ik denk trouwens ook dat de man vooral bezig is met in de "picture" te kunnen staan...
Met citaat antwoorden
Oud 16th November 2010, 19:27
Niels.VanDyck Niels.VanDyck is offline
Registered User

Al is het om in de kijker te staan, de man schenkt toch maar liefst een kleine 50.000 dollar, goed genoeg voor mij.
Met citaat antwoorden
Oud 16th November 2010, 20:27
Verheezen Yves Verheezen Yves is offline
Registered User

Natuurlijk brengt deze stunt de Australiër wel in de picture, maar om het een ongeschikte manier te noemen voor een geldinzameling zou ik niet zeggen.
Soms zijn er extremere middelen nodig om de mens bewust te maken van de problemen in de wereld en om diezelfde mensen hun portefeuille naar boven te halen.
Acties zoals deze hebben in mijn ogen veel meer slaagkans dan een zoveelste TV-clip.
En onze Australische spiderman lijkt trouwens erg zelfverzekerd dat hij niet gebeten zal worden, en indien dit wel gebeurt bestaat er blijkbaar een tegengif voor de dodelijk beet.

Ik kan alleen nog maar zeggen dan ik zo’n actie zeker steun en wens meneer Le Souef veel succes.
Met citaat antwoorden
Oud 16th November 2010, 23:31
JenteAerts JenteAerts is offline
Registered User

Ik vind dit ook wel een goed initiatief eigenlijk. Liefdadigheidsinstellingen steunen is altijd positief, kleine of grote bedragen. Zoals Yves al zei, zal een dergelijk initiatief veel meer in het nieuws komen en meer in de picture staan. Hierdoor zullen meer mensen geneigd zijn hun portefeuille open te trekken. Oké, er zitten spinnen bij waarvan een beet uiteindelijk dodelijk kan zijn. Maar of die al dan niet dodelijk is zal er hoogstwaarschijnlijk van af hangen hoe lang je met het gif in je lijf rondloopt. Ik vermoed dat er wel een team stand by zal staan voor het geval hij toch gebeten wordt, men zal er wel snel bij zijn.
Ik vind het absoluut een leuke actie!
Met citaat antwoorden
Oud 17th November 2010, 00:26
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel

Ik krijg gewoon spontaan de kriebels bij het lezen van dit artikel! Wat een lef heeft deze man! In de mate van het mogelijke draag ik ook met veel plezier een steentje bij voor liefdadigheidsinstellingen, maar een actie als deze zou al zeker niet aan mij besteed zijn!

Toch moedig ik dit initiatief zeker aan, want door zo'n speciale 'act' kom je wellicht sneller in het nieuws, wat dan weer meer kan opleveren. Deze man toont ook zeker zijn goed hart door deze actie op poten te zetten en door hier bovendien zijn tijd in te steken, want 50.000 euro voor een goed doel tover je als modale burger namelijk toch niet zomaar uit je zak.
Bovendien zou het volgens mij de eerste persoon zijn die kan zeggen "Enkele weken verblijven tussen 400 kriebelende en krioelende beestjes, dat doet mij echt niets hoor!"

Een angst overwinnen om kinderen met een aandoening het leven ietwat draaglijker te maken, dat vind ik echt knap!
Met citaat antwoorden
Oud 17th November 2010, 10:15
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User

Ik ben het eens met mijn voorgangers, de laatste tijd zijn er al zoveel initiatieven om geld in te zamelen dat mensen spontaan"neen" zeggen. Dit is eens een ander en opvallend initiatief. Het feit dat het in de media komt is al voldoende op de inzameling te doen slagen. Het klinkt dan misschien wel riskant, maar ik ben er zeker van dat deze man weet waarmee hij bezig is. Ik sta dan ook volledig achter zijn daad!
Met citaat antwoorden
Oud 17th November 2010, 11:07
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Die man is toch een beetje gek, al vind ik het mooi dat hij geld wil inzamelen voor een goed doel. Maar bewust tussen dodelijke spinnen gaan zitten lijkt me geen verstandig idee. Ik hoop dat hij veel geld kan inzamelen.
Met citaat antwoorden
Oud 18th November 2010, 11:16
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Ik heb toch een dubbelzinnig gevoel bij dit artikel.. Enerzijds, prachtig wat deze man wilt doen om geld in te zamelen. Ik zou het zelf niet durven. Hij zet zich op een zeer 'unieke' manier in, om een goed doel te kunnen helpen. En hier moeten we in elke omstandigheid ook respect voor hebben.

Anderzijds, het is echt niet verantwoord wat hij doet. De man zelf is oud genoeg om te beslissen wat hij doet, maar het kan wel 'minder' verantwoorde mensen op ideeën brengen. In dit geval kijk ik vooral naar kinderen. Wat als een kind zich aan zo'n plan waagt? Ze zijn waarschijnlijk helemaal niet voorbereid en kennen de exacte gevaren niet.

Maar toch, de man zou ook van mij geld krijgen. Goede doelen zijn er om te steunen!
Met citaat antwoorden
Oud 23rd November 2010, 12:09
Gianni.Claes Gianni.Claes is offline
Registered User

Ik vind dit een mooie actie van de man, 50 000 euro voor een goed doel verdienen, chapeau. De manier waarop stoort me ook volledig niet. (maar hij mag het hebben, ik doe het hem alleszins niet na xD)

Citaat:
Orgineel gepost door jens.cuypers
Anderzijds, het is echt niet verantwoord wat hij doet. De man zelf is oud genoeg om te beslissen wat hij doet, maar het kan wel 'minder' verantwoorde mensen op ideeën brengen. In dit geval kijk ik vooral naar kinderen. Wat als een kind zich aan zo'n plan waagt? Ze zijn waarschijnlijk helemaal niet voorbereid en kennen de exacte gevaren niet.

Zolang er maar een bordje hangt in die etalage met "Don't try this at home" of iets dergelijke en iedereen duidelijk kan zien dat er antigif klaarstaat voor het geval hij gebeten zou worden heb ik er niks op tegen. De kinderen weten waarschijnlijk ook wel hoe gevaarlijk dit is.
en dan is er ook nog dit: hoe denk jij dat kleine kinderen aan zo'n gevaarlijke spinnen zullen raken?
Met citaat antwoorden
Oud 24th November 2010, 18:37
AnneGoovaerts AnneGoovaerts is offline
Anne.Goovaerts

Persoonlijk vind ik dit een gek idee, maar toch een knap initiatief. Als hij er zo zeker van is dat hij niet gebeten zal worden, zal hij niet bang zijn denk ik. Maar ik zou toch niet graag in zijn schoenen staan!
Met citaat antwoorden
Oud 25th November 2010, 11:48
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Gianni.Claes
Ik vind dit een mooie actie van de man, 50 000 euro voor een goed doel verdienen, chapeau. De manier waarop stoort me ook volledig niet. (maar hij mag het hebben, ik doe het hem alleszins niet na xD)

Zolang er maar een bordje hangt in die etalage met "Don't try this at home" of iets dergelijke en iedereen duidelijk kan zien dat er antigif klaarstaat voor het geval hij gebeten zou worden heb ik er niks op tegen. De kinderen weten waarschijnlijk ook wel hoe gevaarlijk dit is.
en dan is er ook nog dit: hoe denk jij dat kleine kinderen aan zo'n gevaarlijke spinnen zullen raken?

Daar heb je inderdaad wel een punt waar ik niet meteen over nagedacht had. Maar het kan bijvoorbeeld wel zijn dat de ouders van de kinderen thuis gevaarlijke spinnen hebben als 'huisdier'. Als de kinderen deze dan uit het terrarium halen, kunnen er wel grote gevaren ontstaan.
Met citaat antwoorden
Oud 28th November 2010, 17:38
Niels.VanHoof Niels.VanHoof is offline
Registered User

gestoord

De gekken zijn de wereld nog niet uit.

Toch krijgt deze man toch enigszins respect van mij aangezien hij hier toch wel een leuke duit me opbrengt voor het de betreffende goed doel.

Aan de andere kant geef ik Matthias Krols gelijk als hij zegt “Ik denk trouwens ook dat de man vooral bezig is met in de "picture" te kunnen staan” , maar als deze man in the picture komt de staan en er veel media aandacht wordt aan besteed is het ook weer gratis reclame voor dit goed doel !
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:28.