actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th April 2010, 18:01
Lize Holemans Lize Holemans is offline
Registered User

Ik denk dat dit verontrustende cijfer er is gekomen omdat de dag van vandaag veel sneller naar een pijnstiller wordt gegrepen dan vroeger. Ik denk dat indien je het aantal mensen zou tellen dat effectief een pijnstiller neemt omdat het echt nodig is, omdat de pijn onhoudbaar is, het cijfer enorm zou dalen. Zoals ook Toon aanhaalde in zijn commentaar: heel veel mensen nemen na een avondje te diep in het glas te kijken graag een Dafalgan om hun hoofdpijn te verlichten. Maar wat kan je hier aan doen? Pijnstillers enkel op voorschrift toelaten lijkt me nogal drastisch. Maar toch moet er iets aan te doen zijn om het cijfer omlaag te krijgen? En mensen erop te wijzen dat het niet gezond is om voor het minste naar een pijnstillend middel te grijpen.
Met citaat antwoorden
Oud 14th April 2010, 18:54
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User

Alweer een verontrustend cijfer volgens mij. Ik denk dat de gevolgen van overmatig gebruik van pijnstillende middelen door vele mensen niet gekend zijn of er wordt geen of weinig belang aan gehecht.

De cijfers verbazen mij echter niet echt. We leven nu eenmaal in een maatschappij/wereld waarin alles nogal makkelijk wordt opgevat. Zo ook op dit vlak. Zoals hieronder ook al gezegd werd, zijn er vele mensen die voor het minst naar dergelijke middelen grijpen. Tuurlijk zijn er mensen die pijnstillende middelen echt wel nodig hebben, maar als we de mensen die ze niet echt van doen hebben van het cijfer moesten aftrekken, dan zouden we wel eens versteld kunnen staan.
Volgens mij geraken mensen ook maar al te makkelijk aan deze middelen, wat dit cijfer ook mede in de hand heeft gewerkt.

Maar de vraag is maar, kunnen we het vrij gebruik van pijstillende middelen zo maar plots verbieden? Wat voor de mensen die het dan ECHT wel nodig hebben...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:31.