actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th March 2010, 15:45
Maarten Theuniszen Maarten Theuniszen is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Joost Heylen
Maar ik heb onlangs een boete gekregen en ik reed 1km/uur te hard, ik reed 51 waar je 50 mocht en zag de 50euro doodleuk uit mijn protefeuille verdwijnen. Maar ik ontken niet dat door hoge snelheden veel ongevallen worden veroorzaakt. Maar er worden evenveel ongevallen veroorzaakt door mensen die onoplettend zijn.

Ik dacht dat je pas geflitst werd als je een bepaalde marge overschrijdt. Nu weet ik niet precies wat de marge precies is, maar ik dacht dat je geflitst werd van het moment dat je 8km per uur harder rijdt dan is toegestaan.

Wat ik hier ook wil duidelijk maken is het feit dat snelheid niet de reden is waarom er ongevallen gebeuren. Snelheid is een factor voor de uitkomst van een ongeval. Iemand die met 150km per uur op de autosnelweg rijdt met geduld en inzicht, is niet gevaarlijk bezig. Natuurlijk is dit geen goed idee tijdens het spitsuur maar iedereen met een gezond verstand beseft dit ook.

De manier van controleren is primair gericht op snelheid en niets meer dan dat. De overheid moet zich meer richten op het rijgedrag van de weggebruikers: bumperkleven, op de linkerbaan blijven rijden, telefoneren achter het stuur...
De reden waarom ze dit niet doen is simpel; dit kost te veel geld. Een flitspaal naast de autosnelweg zetten en onnozele boetes van enkele kilometers per uur te hard incasseren is veel makkelijker uit te voeren en bovendien goedkoper.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:23.