![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ze hebben zich wat overhaast met het plaatsen van 'zone-30 borden' en de nodige reglementen niet onmiddelijk inorde gebracht. Hierdoor komen ze nu in de problemen. Zelf ben ik voor zone 30 in de buurt van scholen (maar dan wel enkel tijdens schooluren) en op openbare plaatsen waar veel mensen komen. Dus hopelijk gaan ze hier nu 'de juiste' reglementen voor opstellen.
Wat ik dan nogal belachelijk vind in het artikel is dat ze vermelden: ''Zonder die aanvullende reglementen kunnen overtredingen voor de rechtbank betwist worden. En stel je maar voor dat zoiets gebeurt nadat een kind is aangereden.'' Als een bestuurder een kind aanrijdt, dan zal hij op geen enkele manier zijn gelijk kunnen bewijzen. Aanrijden is aanrijden en dit blijft zo. Ookal daar nu een 'onwettige' zone-30 is. |
#2
|
|||
|
|||
Dagelijks erger ik mij aan fouten in het verkeersreglement. Dit artikel verbaast mij dus niet. Mensen krijgen boetes in hun brievenbussen voor te snel rijden, maar waarom krijgt de gemeente dan geen boete voor verkeersborden die verkeerd geplaatst zijn ?
De invoer van “zone 30” is een goed initiatief, maar ik wist niet dat hier zoveel papierwerk aan vooraf gaat. Nu begrijp ik waarom men hierop fouten maakt. Het is goed dat men dit nagaat. Zo verdwijnen de fouten misschien. Het is dan ook belangrijk dat de gemeente zich inzet om het politiereglement aan te passen aan de verkeersborden. De uitspraak “Anders kan iedereen voor zijn deur een bord ‘Verboden parkeren zetten” gaat met net iets te ver. Ik denk niet dat mensen dit effectief gaan doen. Het probleem is er, maar je moet het probleem niet erger maken dan het al is! |