![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Alcoholverbod voor alle jonge bestuurders? | |||
Doen! |
![]() ![]() ![]() |
48 | 43.64% |
Discriminatie! |
![]() ![]() ![]() |
62 | 56.36% |
Stemmers: 110. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
0.2 pm voor iedereen
Volgens mij maar één efficiënte oplossing: max. 0.2 pro mille voor iedereen.
Dan moeten we niet meer rekenen hoeveel we nog wel kunnen drinken en kunnen we toch nog een glas fruitsap drinken (=ook een bron van alcoholaanmaak)... Helder voor iedereen!
|
||||
|
||||
Ik zal hier ook mijn mening even verduidelijken:
Ik heb op "tegen" gestemd omdat ik dit een goede maatregel vind, ALS men dit toepast voor iedereen. Het klopt dat jonge bestuurders meer ongevallen veroorzaken, maar uit onderzoek is ook gebleken dat ongevallen waar alcohol in het spel is het meeste voorkomen bij bestuurders in de categorie rond de 40 jaar. Daarom pleit ik ervoor dat men hier een algemene regel van maakt en niet enkel voor jonge bestuurders, omdat het dan zijn doel voorbijschiet. |
|
|||
|
|||
Naar mijn mening bestaat dit nagenoeg al... Namelijk onervaren bestuurders (=minder dan 2 jaar rijbewijs) en dus rechtstreeks veelal jonge bestuurders, worden bij het blazen van 'alarmfase' (=vanaf 1,5 ŕ 3 pintjes) gedagvaard. De straf die volgens de wet telkens wordt uitgesproken is inleveren van het rijbewijs en opnieuw het theoretisch en praktisch examen afleggen (een zwaardere straf dus dan rijverbod) om het rijbewijs terug te kunnen behalen (duurt in totaal minstens 3 maanden).
Correct me if I'm wrong. |
|
|||
|
|||
Ik ben ook voor een alcoholverbod voor ALLE bestuurders! Het zijn niet altijd de jongeren die dronken achter het stuur zitten. We moeten het niet onder stoelen of banken steken dat het meestal de 'wijzere, oudere' mensen zijn die een glaasje te veel drinken. Jonge bestuurders zijn natuurlijk niet onschuldig maar er wordt nogal snel gezegd 'Die jeugd van tegenwoordig ...' Drinken en rijden gaan niet samen en ik denk dat sommige jongeren dit beter beseffen dan andere oudere!
|
|
|||
|
|||
Ik vind dit discriminatie.
Het wil niet zeggen dat je juist je rijbewijs hebt, dat je dan gaat drinken als je weggaat. Je zou juist denken dat je voorzichtiger bent omdat je nog een "onervaren" bestuurder bent. Je krijgt een verantwoordelijkheid en die moet je volgens mij met zorg dragen. Jongeren worden nu al strenger aangepakt als ze een overtreding maken, is dat al niet genoeg? Ik denk dat ze dit beter doen op de leeftijdscategorie van 50 jaar. Deze mensen drinken al een een cognacje met een koffie op restaurant. Hierbij hebben ze soms meer gedronken dan mag. Ze zijn al "ervaren" bestuurders op de weg en denken dat ze zich dit wel kunnen permiteren. Conclusie: Trek de maatregel door naar iedereen of naar een betere categorie. |
|
||||
|
||||
Ik heb gestemd op "discriminatie". Niet omdat ik het discriminerend vind dat je als jonge bestuurder geen alcohol zou mogen aanraken, maar gewoon omdat ik me al helemaal niet kon vinden bij de andere mogelijkheid.
Jongeren drank verbieden is niet de oplossing om ze er mee leren om te laten gaan. Dat is toch wat ik er van denk. En het is ook zeker en vast zo zoals Valerie zegt: jongeren zijn heus niet de enigen die te veel drinken in het verkeer. Verbieden is zéker en vast niet de oplossing!! |
|
||||
|
||||
Wel degelijk discriminatie.
Het is niet omdat je jong bent, dat je niet verantwoordelijk kunt rijden. Het is simpel: ofwel drink je en wacht je om te rijden of laat je iemand anders rijden, ofwel drink je niet. Om 2 pintjes te drinken op een feest is het de moeite niet waard.