actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 21st November 2009, 14:54
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User

Ik vind dat 0,5 promille moet kunnen.

Dit omdat oudere bestuurders die af en toe maar eentje drinken meer last hebben van de alcohol dan een jongere die elke week drinkt. Als je vaker drinkt moet je nu eenmaal meer drinken om zat te zijn.
Dit wil niet zeggen ik ben jong, ik mag drinken. Drinken als je rijdt is voor niemand goed.

Ook zeggen ze altijd de jeugd van tegenwoordig. Ik denk dat de mensen die iets minder jeugdig zijn ook eens naar zichzelf mogen kijken. Het is niet omdat je eerst apperitieft, dan wijn drinkt bij het eten en uiteindelijk nog eentje drinkt als afsluiter dat je niet gedronken hebt en dat je niks tegen kan komen.
Volgens mij hebben minder jeugdigen meer vertrouwen dat ze goed kunnen rijden en dat ze dus iets mogen drinken. Meestal wordt dit iets, iets te veel. Zo maak je meer kans om een ongeval te maken. (Dit wil niet zeggen dat iedereeen zo is.)

Zo denk ik ook dat eentje drinken als je op de fuif aankomt en voor de rest non-alcoholische dranken drinkt dit moet kunnen. Zolang het maar bij eentje blijft.
Met citaat antwoorden
Oud 21st November 2009, 15:21
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

De regel moet volgens mij ook worden doorgetrokken.
Verder vind ik carpoolen een heel goed alternatief, zoals eerder aangehaald. Het is veel praktischer en milieubewuster om afwisselend wel en niet te mogen drinken. Je gaat toch nooit helemaal alleen op café of naar een feestje?
Ook vind ik het niet juist om te spreken over 'onervaren bestuurders'... Er zijn veel jongeren die meer op de baan zitten dan sommige volwassenen... Zo zullen dus sommige volwassenen minder ervaring hebben op de baan, dan jongeren die dagelijks het verkeer trotseren. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen zo...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:20.