|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Drie tieners elk vier jaar in cel voor marteling leeftijdsgenoot
Drie tieners elk vier jaar in cel voor marteling leeftijdsgenoot
Drie Engelse tieners die een veertienjarig meisje drie kwartier gemarteld hebben in een ondergrondse parkeergarage zijn elk tot vier jaar gevangenisstraf veroordeeld. Twee meisjes onderwierpen de doodsbange 14-jarige aan verschrikkelijke gruwelijkheden, terwijl de toenmalige 13-jarige jongen de twee tieners aanporde. Ze sloegen op haar in met stilletohakken, lieten bloed van hun laarzen likken en gooiden haar met het hoofd tegen de muur. De jongen vergeleek het hele gebeuren met de horrorfilm en videogame 'Resident Evil' terwijl hij alles op z'n mobiele telefoon opnam. Met geen woorden te beschrijven De twee meisjes en de jongen gaven de feiten voor de rechtbank in het Schotse Edinburgh toe. Na hun vrijlatig staan ze elk nog vijf jaar onder supervisie. "Er valt met geen woorden te beschrijven hoe zwaar het slachtoffer fysiek en mentaal is toegetakeld", aldus de rechter. Daarvoor getuigde het slachtoffer, nu vijftien jaar, over de feiten. "Breek haar kaak" De drie jongeren, die de hele avond cider hadden gedronken, waren uit een bioscoopcomplex in Edinburgh gezet. Terwijl de meisjes het slachtoffer bewerkten, gaf de jongen commentaar: "De gruwel is nu vijf minuten bezig. Laat de hielen er nu maar op los." Waarna de meisjes met hun hoge hakken op het slachtoffer stampten. "Breek haar kaak, slaag haar hoofd tegen de muur. Dit is hier Resident Evil", riep de jongen. Het meisje werd ook verplicht te urineren en moest bloed van de hakken van de geweldplegers likken, waarna ze er nog met metalen voorwerpen van langs kreeg. Pas toen het trio lawaai hoorde, gingen ze ervan door. Een dag later waren de drie al opgepakt. (odbs) 17/11/09 13u15 Bron: http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal...jdsgenoot.dhtml Eigen mening. Hier gaat al snel de reactie op komen van : " het is weer de schuld van de videogames." In dit geval kan ik het begrijpen, omdat de link met Resident Evil gelegd wordt. Ik heb zelf Resident Evil gespeelt, en als fan moet ik zeggen dat ik de acties van de daders niet herken in de game. Misschien maar goed, want anders zou het veel erger geweest zijn. En waarom zou het nu juist de schuld van het spel moeten zijn? Er is ook een film over uitgebracht en volgens mij kan je de acties beter linken aan een of andere horrorfilm dan aan dit spel. |
|
||||
|
||||
Nu zijn het geen volwassenen maar ook al tieners die moorden en martelen. Nog maals het bewijs dat we in een F*cked up world leven. Dit waren duidelijk zieke tieners... Normale tieners doen zoiets niet. Een videogame of film in het echte leven naspelen... ze zouden de tieners in plaats van vier jaar, 10 keer zoveel jaar moeten geven. Of erger nog, ze zouden hetzelfde moeten ondergaan... maar gelukkig is de wereld zo ziek nog niet. Nu zou ik willen dat lijfstraffen terug ingeschakeld moet worden...
|
|||
|
|||
Dit is echt verschrikkelijk. Maar ik weet niet wat een geschikte straf zou zijn. We weten niet in wat voor context dit is gebeurd. Misschien lijden de jongeren wel aan een soort van psychose, ik denk dat zulke dingen zeker onderzocht moeten worden. Wat ook belangrijk is, is hoe de situatie bij hen thuis is. Misschien hebben zulke dingen er ook veel mee te maken. Het zijn nog kinderen en alle mensen kunnen fouten maken. Al moet ik zeggen dat dit wel onvergeefbare fouten zijn. Zeer belangrijk voor de toekomst van het slachtoffer en de daders is, dat ze een goeie psychologische ondersteuning krijgen!
Toch hou ik ook aan dit voorval weer een alom bekend gevoel over: WAAR GAAT DIT HEEN?! |
|
|||
|
|||
Lijfstraffen is geen oplossing voor zulks probleem. Deze KINDEREN (*slik*) hebben zware psychologische hulp nodig.
Een 4-jaar durende opsluiting lijkt misschien niet lang, maar ik denk dat als je kijkt naar hun leeftijd, dat je dan wel kan stellen dat de straf zwaarder doorweegt. Ze missen namelijk 4 jaar uit de 'fleur van hun leven'. Na deze straf zijn ze ongeveer op een leeftijd die als volwassen of toch zeker adolescent wordt beschouwd. Waarschijnlijk is hun waardenbesef dan ook al completer dan op deze moment (tenzij er echt mentaal iets fout zit) en zullen ze hopelijk hebben ingezien hoe 'ziek' hun actie was. Om zomaar de schuld af te schuiven op een videogame lijkt me wel net iets te makkelijk. We moeten inderdaad toegeven dat videogames en films tegenwoordig geweldadiger en gruwelijker worden. Maar wanneer kinderen het onderscheid niet kunnen zien tussen fictie en realiteit ligt dit aan hun eigen werkelijkheidsbesef en niet aan de inhoud van de fictieve bronnen. Ook lijkt het me sterk dat de ouders niet merken dat hun kinderen problemen hebben met het gescheiden houden van fictie en non-fictie. Wanneer men dit opmerkt moet men dadelijk kunnen ingrijpen vooraleer er zaken zoals in onderstaand artikel gebeuren. |