|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
"Stuur nog geen extra troepen naar Kaboel"
De Amerikaanse ambassadeur in Afghanistan heeft zware bedenkingen bij het eventuele sturen van extra troepen naar Afghanistan. Hij wil dat president Hamid Karzai eerst bewijst dat hij de welig tierende corruptie in het land kan bestrijden.
Washington beraadt zich al weken over het al dan niet sturen van duizenden extra troepen naar Afghanistan. De Amerikaanse bevelhebber van de internationale troepenmacht ISAF in het land heeft om die extra troepen gevraagd. Volgens de krant de Washington Post heeft de ambasadeur, zelf een gepensioneerd generaal, de jongste dagen in twee telexen vraagtekens achter dit verzoek geplaatst. De ambassadeur laat uitschijnen dat president Hamid Karzai eerst moet bewijzen dat hij de corruptie kan aanpakken in zijn land. Die tiert welig en heeft de toenemende rebellie van de taliban in de hand gewerkt. De diplomaat heeft ook zijn ongerustheid uitgesproken over het onvoorspelbare gedrag van de onlangs herkozen president. Bij de recente presidentsverkiezingen in Afghanistan is massaal fraude gepleegd ten voordele van Karzai. Dat heeft de geloofwaardigheid van de president aangetast. Bron, www.deredactie.be Ik deel volledig mijn mening met de Amerikaans ambassadeur. Als Afghanistan onafhankelijk wil zijn en als staat wil optreden, dan moet het dat ook zelfstandig doen, zonder hulp van Amerika of van de VN. Dus kan het al wel eens beginnen met de plaatselijke problemen zelf trachten op te lossen. Dit is volgens mij de enige weg richting een staat met een goed bestuursinrichting en waar rust vertoeft. |