actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Vroege sint wenselijk?
Onzin! 80 93.02%
Waarom niet? 6 6.98%
Stemmers: 86. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th November 2009, 20:08
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User

Ik vind het echt belachelijk!
Zie je de kindjes nu al op school vertellen "Ik heb een Wii gekregen van Sinterklaas!", terwijl andere kinderen nog niets gekregen hebben?
Iedereen zou op dezelfde dag Sinterklaas moeten vieren.
2 weken terug ging ik winkelen in de Aldi en ik zag daar al chocolade kerstventjes liggen! Mijn moeder had al per ongeluk een chocolade kerstbeertje meegenomen ipv iets voor Sinterklaas... Ik vind dat de winkels zich beter aan bepaalde tijdstippen moeten houden: eerst Sinterklaas, na Sinterklaas alles weg van Sinterklaas en alles in de winkel voor Kerstmis.

Wat de veel te vroege reclame van speelgoed betreft:
Mijn ouders zeiden altijd tegen me dat ik goed moest zoeken in de reclameblaadjes van happyland e.d. Wat ik wou, moest ik uitknippen en in een brief opsturen naar de Sint.
Op 6 december kreeg ik dan de cadeautjes (natuurlijk niet alles was ik uitgeknipt had, haha).

Sinterklaas zou er moeten zijn voor iedereen, en allemaal op hetzelfde tijdstip. Anders is de magie toch weg dat de Sint op 1 nacht tijd ALLE kinderen op de HELE wereld een cadeautje brengt?
Met citaat antwoorden
Oud 9th November 2009, 09:43
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User

Overdreven!

Ik vind het ook heel lastig dat de Sint zo vroeg aandacht krijgt. Ik doe zelf weekendwerk in Dreamland te Tongerlo. Zij hadden een regel dat er voor 1 november niets van de Sint mocht verschijnen in de winkel. En dit gebeurde ook effectief. De Sint komt nu wel langs op 11 november, dus dit gaat nog vind ik.
Tot 6 december zou dan de "actie" van de Sint dan moeten lopen en vanaf dan mag pas de kerstperiode aanbreken. Zodat er duidelijk een onderscheid tussen de feesten is zal ik zo maar zeggen. Natuurlijk ligt er al wel kerstmateriaal enzo in de winkels, maar dit vind ik vrij logisch omdat Dreamland ook al een speelgoedwinkel is.

Wat de vroege reclame betreft, ik vind het nu niet zo'n ramp dat men op tijd reclame geeft voor speelgoed. Ik vind dat zelfs leuk, dan weet je dat de Kerstperiode of Sinterklaas er zit aan te komen.

Lars
Met citaat antwoorden
Oud 9th November 2009, 15:48
SarahGerinckx SarahGerinckx is offline
Registered User

Onze Sint komt inderdaad veel te vroeg.
2 Weken voor 6 december zou lang genoeg zijn. Kinderen geraken zo in de war en ouders voelen zich verplicht om sinterklaas al enkele keren te laten komen voor 6 december, daarbij rekening te houden dat vele ouders elk jaar opnieuw veel moeite moeten doen om hun kinderen toch iets te kunnen geven.

Als kind vond ik het anders niet erg dat Sinterklaas al zo vroeg kwam. Voor 6 december gebeurde het dan eens dat er al een chocolade mannetje en wat mandarijntjes lagen, maar voor het speelgoed was het wachten tot 6 december. De aanbeveling om te wachten na Sint-Maarten zou men beter opvolgen.

Ik snap ook de problemen met de Sinterklaasboekjes die vroegtijdig in de brievenbus zitten. Maar dat is door de ouders nog snel op te lossen door deze nog even achter te houden. Maar vele kinderen vinden het fijn om te knippen en plakken en zo wel 10 verschillende brieven naar Sinterklaas te schrijven. Persoonlijk vind ik dit niet het grootste probleem.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:06.