![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Opvallend toch hoe veel mensen als puntje bij paaltje komt een redelijk bekrompen standpunt innemen.
|
|
|||
|
|||
Stel dat ik werk vind op een school in het katholiek onderwijs. Op een gegeven moment bekeer ik mij tot de islam... Ik denk niet dat ik nog lang zal lesgeven in het katholiek onderwijs dan of wel?
Dus laat ons niet direct alle pro-homo-dingen bovenhalen. Dit probleem is wel ruimer dan dat. Het gaat over een ideologie en visie waarin de school geworteld is en in hoeverre leerkrachten hieraan moeten voldoen.
|
||||
|
||||
Citaat:
Excuseer me Bart, maar wat heeft die 'anti-homo opvatting' te maken met de christelijke ideologie en visie? Als ik me niet vergis zijn enkele van de basiswaarden van de christelijke 'ideologie' (of zeg maar 'doctrine'): aanvaarding van iedereen (zieken, andere culturen enz), verdraagzaamheid en respect. God houdt toch van iedereen, niet? Zelfs zondaars worden tot 7 maal zeventig maal vergeven.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
En dan wordt er hier al een rel gemaakt over homo's in het voetbal...
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ja, ga dat maar eens in Rome uitleggen... (Of in Brussel...) Je hebt zeker gelijk dat God van iedereen houdt, maar dat neemt niet weg dat katholieke scholen ook niet happig zijn op holebi's voor de klas. En algemeen gezien, niet happig op iemand die de christelijke ideologie niet onderschrijft. Een racistische persoon moet ook niet voor de klas gaan staan, toch? (naastenliefde, verdraagzaamheid en respect...)
|
||||
|
||||
Citaat:
Ze zijn daar misschien niet happig op, maar door het te verbieden gaan ze zelf in tegen de christelijke ideologie dunkt me. Citaat:
En wat is dan de ideologie en visie van de hedendaagse katholieke school? Het uitdragen van homofobie? Of het uitdragen van liefde voor de medemens in al zijn vormen en kleuren?
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |