|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Europa wil scoren met grappige filmpjes
Het Europees Parlement wil kiezers overhalen om hun stem uit te brengen bij de Europese verkiezingen in juni. Daarom schakelt Europa de hulp van verschillende amusante promotiefilmpjes in om de kiezers warm te maken.
Onderzoek wijst uit dat kiezers in de 27 Europese lidstaten niet zitten te wachten op verkiezingen. Waarschijnlijk zal de opkomst niet boven de 34 procent uitkomen. In België, waar overigens stemplicht geldt, is er al commotie ontstaan over het promotiefilmpje. De man die geschminkt en gewapend het stemlokaal binnenwandeld, doet veel mensen immers denken aan Kim de Gelder. GVA: 15/05/09 |
#2
|
|||
|
|||
Ik vind het goed de het europees pralement de jeugd naar de stembussen wilt halen. Maar moet dit met een grappig filmpje? Natuurlijk is het spijtig dat de man is de reclamespot sterk lijkt op Kim de Gelder. Maar de makers kunnen natuurlijk niet met alles en iedereen in Europa rekening houden.
P.S door het reclamespotje te zien word ik niet extra gemotiveerd om te gaan stemmen. |
#3
|
|||
|
|||
Ik vind uiteindelijk wel belangrijk dat jongeren een beetje begaan zijn met de politiek. Het is toch de politiek die zal beslissen hoe het leven van morgen er zal uitzien... Ik denk dan ook dat men jongeren hiervoor moet warm maken voor de verkiezingen maar niet enkel ludiek. Ze moeten bewust kunnen kiezen. Dus ook inhoudelijk moet men jongeren aanspreken.
Natuurlijk is het langs de andere kant wel zo dat er al zo veel keer discussie is geweest over een reclamefilmpje dat bij mensen in het verkeerde keelgat schiet... Deze keer ook wel terecht vind ik maar algemeen gezien vind ik wel dat mensen dit meer moeten relativeren (natuurlijk is dit wel niet evident voor mensen die zoiets als met Kim de Gelder effectief hebben meegemaakt). |