![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Zoals Wim Leenaerts hier al zei 'waar zie je dan nog het esthetische en woord- en zinsconstructies'.
Veel leerlingen schrijven niet meer zo vlot en maken dan ook nog eens veel fouten. Lezen kan een heel handig hulpmiddel zijn om het schrijfniveau op te krikken net dankzij de vele variaties in zinsbouw, de rijke woordenschat en het zicht op spelling. Laatst aangepast door elienvanlimbergen : 13th May 2009 om 12:03. Reden: Wim Leenaerts |
|
|||
|
|||
Voorstel: dan schrijven we vanaf nu teksten, boeken en cursussen toch gewoon in sms-taal. Ook sneller gelezen dan die zinnen uit de RZL-cursus...
![]() Behoorlijk belachelijk lijkt me dit. Het waait wel weer over...
|
|||
|
|||
Ik kan er persoonlijk wel inkomen dat iets als dat turbolezen nuttig kan zijn. Maar dan zeker niet om een volledig boek te lezen, waar je inderdaad van hoort te genieten. Maar om een algemeen beeld te krijgen van een tekst kan het wel handig zijn denk ik.
Akkoord, het schrijfgedrag van de jongeren gaat er niet op vooruit, maar ik denk dat dit turbolezen als vereiste heeft dat je al wel je weg weet in de Nederlandse taal, en dat je kan interpoleren tijdens het (snel)lezen van een tekst om zo toch het geheel beter te zien. Klopt dit? Ik kan mij niet inbeelden dat taalkundig zwakke leerlingen goede turbolezers zouden zijn :s |
|
||||
|
||||
Citaat:
Tot en met zwaneNzangtoestanden mee... ![]()