|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Kunstneus ruikt angstzweet bij terroristen
Kunstneus ruikt angstzweet bij terroristen
De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben bijna een baanbrekende uitvinding klaar: de kunstmatige neus. Hiermee kan het angstzweet bij mogelijke terroristen opgespoord worden. De lichaamsgeur van een mens verandert zodra er een stemmingswissel is. De inlichtingendiensten willen daar nu op inspelen. De artificiële neus zou de geur van het stresshormoon adrenaline moeten ontdekken. De onderzoekers zijn in de wolken. Ze denken al een grootse database met allerlei geuren van een misdaad in. Zo hopen ze een heleboel misdaadzaken op te losssen, want ze kunnen in de geur van een verdachte de dader herkennen. Bron: GVA Nu hebben we wel alles gehoord! |
|
||||
|
||||
Ik ben benieuwd, al zijn mijn verwachtingen erg laag.
Ik zie me al zenuwachtig over straat lopen, omdat ik mijn taak van actua vergeten te maken ben. Wanneer ik plotseling achtervolgd wordt door de politie omdat ik mogelijk een terrorist ben. Ik weet niet hoeveel "verschillende geuren van stress" een mens kan produceren, maar anders gaan er toch wel een aantal foutjes gebeuren, vermoed ik. |
|
|||
|
|||
Als ze mij zouden ondervragen zou ik beginnen zweten, zelfs al had ik niets gedaan.
|