actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 24th March 2009, 17:40
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User

Klikspaan, boterzwaan!

Ik ben het ook eens met de klikster. Ik denk dat het best wel frustrerend moet zijn als je aan een examen bezig bent, in volle concentratie, je bent hard aan het nadenken en dan zie je je buurman vlotjes zijn gsm bovenhalen en nog veel vlotter antwoorden op de vragen. Ik weet niet of ik effectief zou klikken, maar ik kan mijn mond ook niet houden. Dus zou ik het tegen iedereen gaan vertellen, zodat die andere student het misschien wel eens warm krijgt en meer op zijn tellen gaat passen. In het secundair durfde ik ook wel eens te spieken, of met mijn buur samen te werken op een test of examen. Maar dat vind ik nog anders, met de examens heb ik maar 1 keer echt gespiekt, ik durfde het gewoon niet ... En inderdaad, als je rechten studeert en je fraudeert al tijdens je studies... Dat is geen groot voorbeeld! Net zoals studenten lerarenopleiding die niet naar de les komen, overal te laat komen ... Maar zo'n toestanden heb je wel in elke opleiding. Spieken in de lerarenopleiding zou misschien nog goed van pas komen... Zo kunnen we zelf misschien sneller leerlingen opsporen die het ook doen .
Met citaat antwoorden
Oud 13th May 2009, 19:14
maarten.gilops maarten.gilops is offline
Registered User

Mijn idee

Ik ben het niet eens met de klikster. Het gaat hier niet om verschrikkelijke daden. Ik ben een van die mensen die heel veel belang hechten aan collegialiteit. Je behoort ten slotte tot dezelfde groep. Ik vind iemand verklikken een beetje jezelf verraden. Als mijn zusje vroeger iets verklikte over mij, strafte mijn vader mij onmiddellijk, maar hij vergat mijn zusje ook niet. Hij kon ook niet tegen ‘klikkers’. Dit is iets dat ik van hem heb overgenomen. Ik vind dat je elkaar moet steunen. Je zal er meer baat bij hebben als dat je klikt.
Met citaat antwoorden
Oud 16th May 2009, 16:06
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User

Als eerste reactie geef ik ook de voorkeur aan collegialiteit. We zijn allemaal studenten en we doen ons best. Als er onder ons zijn die spieken dan vind ik dat hun eigen verantwoordelijkheid en als ze betrapt worden door een docent moeten ze de gevolgen maar dragen. Is dit niet het geval dan is dat ook maar zo.
Ik ben wat dat betreft niet jaloers of gefrustreerd (al kan ik begrijpen dat anderen dat wel zijn) en ik ga anderen niet verklikken.
Wel kan ik niet tegen hypocrisie. Wanneer een student bijvoorbeeld door te spieken goede punten haalt, zichzelf zo geliefd maakt bij de docent en dan bij de docent nog wat gaan slijmen, dat gaat voor mij dan wel te ver. Zeker als de spiekende student zo een lievelingetje van de docent wordt. Meestal zijn dat dan ook wel studenten die niet echt goed in de groep liggen (waarvan ik momenteel niemand ken in het 2e jaar ). In dat geval zou ik nog niet klikken maar ik zou wel via subtiele opmerkingen en hints, waar ik overigens heel goed in ben , wel één en ander laten merken aan docenten…
Met citaat antwoorden
Oud 18th May 2009, 11:58
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User

Als ik een medestudent zou zien spieken, ik zou het zeker niet leuk vinden. Iedereen moet hard studeren voor er te komen. Als je dan iemand er makkelijk vanaf ziet komen... . Nu, om dan ook echt te gaan klikken, nee dat zou ik niet doen. Als je dat doet dan ben je al niet veel beter dan de spieker zelf. Je kan misschien tegen de spieker in kwestie wel eens zeggen wat je gezien hebt ofzo.
Met citaat antwoorden
Oud 18th May 2009, 18:20
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User

Wanneer ik een examen aan het maken ben hou ik me absoluut niet bezig met andere studenten...
Maar je kijkt natuurlijk altijd wel eens rond en wanneer ik een student zie spieken of fraude zie plegen ( zoals sms'en) zou ik dat heel erg vinden... Uiteindelijk fop je enkel jezelf hiermee en lijkt het alsof je het kan, maar is dit misschien niet zo...
Ik zou het wel nooit gaan klikken aan de prof/docent...
Dat doe je nu eenmaal niet vind ik persoonlijk... Als de student het wil riskeren om een nul te halen en te spieken is dat zijn keuze en zijn probleem niet het mijne....
De examenperiode is een moeilijke en harde periode waar iedereen door moet, of je het nu eerlijk speelt of niet, de docenten zullen wel optreden wanneer ze merken dat iemand spiekt...
Met citaat antwoorden
Oud 18th May 2009, 20:56
Lennart Lennart is offline
Registered User

Ik zie meestal niet naar de andere personen tijdens de examens ofzo, ik weet dus ook niet wie er zal spieken ofzo.
Ik vind het ook niet zo eerlijk als iemand spiekt, als ik erdan aan denk hoe hard ik soms moet werken om er al dan niet door te geraken.
Maar verklikken doe ik nooit, ze moeten zelf maar weten waar ze aan beginnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:11.