actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 18th March 2009, 19:36
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User

Inderdaad. Daarom dat ik ook sterk hoop dat het hier om een miscommunicatie gaat, en men het effectief niet over homoseks gaat hebben. Ik vind wel dat de leerlingen uitleg mogen krijgen over homoseksualiteit. Het is ook iets wat zij al tegengekomen zijn. Hierdoor krijgen (onnodige) vooroordelen misschien geen kans! Ik sta positief tegenover het project.
Met citaat antwoorden
Oud 25th March 2009, 16:22
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User

Ik ben het eens met Sanne. De kinderen mogen inderdaad meer informatie krijgen over homoseksualiteit, maar niet in de lagere school. Deze kinderen zijn hier inderdaad nog te jong voor.
Het zou een goed idee zijn als men dit zou geven in het eerste middelbaar. Dan zijn de kinderen toch al wat ouder en gaan ze er volgens mij toch al meer van begrijpen.
Met citaat antwoorden
Oud 26th March 2009, 13:41
liselore.verbercht liselore.verbercht is offline
Registered User

Ik vind het een goed initiatief dat leerlingen informatie krijgen rond homoseksualiteit. Het wordt steeds beter bespreekbaar maar blijft toch nog een taboe. Ik denk dat het belangrijk is om samen met de 'gewone' seksuele voorlichting informatie te geven over homoseksualiteit. Ik denk dat het belangrijk is dat jongeren homoseksualtiteit niet meer als raar beschouwen en hier geen vooroordelen over opbouwen. Het is toch tijdens de puberteit die hier op volgt dat jongeren hun eigen geaardheid zullen ontdekken. Ik vind het dus een goed initiatief om vooroordelen op voorhand al uit de wereld te helpen.
Met citaat antwoorden
Oud 27th March 2009, 12:52
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User

Kinderen in de lagere school mogen dan wel informatie krijgen over het mannetje en het vrouwtje die bij elkaar passen? maar niet dat het ook wel eens kan zijn dat een jongetje bij een jongetje past? of een meisje bij een meisje?
Meer en meer zullen kinderen in hun omgeving geconfronteerd worden met homoseksualiteit. Waarom mag men er in school dan niet over spreken?

Als je het anders bekijkt... Kinderen leren plus en min. Mogen ze dan maal en gedeeld niet kennen, omdat dat dan te moeilijk is?

Waarom het gehele pakket niet aanbieden?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:48.