![]() |
|
|
|||
|
|||
"Het is gewoon wachten op de volgende keer."
Van deze laatste zin kreeg ik kippenvel, maar ik vrees dat het waar is! Meer en meer begin ik te beseffen dat het geen 'ver-van-mijn-bedshow' is. Verschrikkelijk dat er zo'n zieke mensen bestaan! Waarom? Heeft een rancuneus mens dan een goed gevoel als hij op deze manier kan 'wraak' nemen? Hoewel dat je van dat goed gevoel niet lang kan 'genieten' als je zelfmoord pleegt. Of probeert hij dan op die manier er voor te zorgen dat ze niet opnieuw op hem 'wraak' kunnen nemen? |
|
||||
|
||||
Het laatste, vermoed ik.
Het is hopeloos om te zoeken naar een reden waarom dit gebeurd is. Net zoals je er ook niet automatisch van mag uit gaan dat de combinatie 'schietspelletjes', 'pesterijen' en 'wapens' ultiem wel moest lijden tot dit drama. Al ben ik er wel van overtuigd dat die laatste factor, nl. de voor het grijpen liggende wapens, oneindig veel meer invloed heeft gehad dan al die andere oorzaken waarmee men nu op de proppen komt.
|
||||
|
||||
Citaat:
Een bewuste woordspeling of een foutje? ![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Totaal onbewust foutje... maar best wel grappig, en toepasselijk!