![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Minimumleeftijd voor seks omlaag? | |||
Dag Jan! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 85.00% |
Moet kunnen! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15.00% |
Stemmers: 20. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Volledig tegen! Als we dit doortrekken komen we misschien binnenkort ook in het nieuws met 14 jarige vadertjes etc... Ik vind het trouwens ook meer de, in dit geval 26-jarige man goedpraten ipv een toelating voor het meisje!?
Zij die op hun veertien als seks willen zullen dat wel stiekem doen, maar als het zou toegelaten worden gaat dat niet veel veranderen naar mijn mening. Ik denk dat in dit geval sociale controle hier veel meer rol speelt dan de controle van één of andere wet. Als de ouders thuis hardnekkig 'neen' antwoorden blijven deze huiselijke regels voor de betreffende jongere van meer belang als de wettelijke regel. Laat kinderen eerst profiteren van hun kind-zijn, en laat ze dan pas 'volwassen worden'... |
|
|||
|
|||
Mijn god, kinderen van die leeftijd moeten buiten spelen. De gedachte dat kinderen op die leeftijd al seksueel actief zijn vind ik maar luguber. Hoe kan een kind van die leeftijd al omgaan met de gevolgen die seks meebrengen? Zij denken nog niet na over de gevolgen ervan. Als deze wet erdoor komt zullen er nog meer tiener ouders komen. Ik ben absoluut tegen!
|
|
|||
|
|||
Foutje...
Heb ik hier met mijn stomme kop op "ja moet kunnen geklikt" ... weeral verkeerde interpretatie van die vraag
![]() ![]() Zoals eerder gezegd ben ik ook van mening dat kinderen van die leeftijd zich met andere dingen moeten bezighouden. Waar is de tijd dat we inderdaad met de anderen kinderen uit de straat buiten gingen spelen. Of in het weekend in de jeugdbeweging speelden, ... Maar hoe langer hoe meer zie je dat de "jeugd van tegenwoordig" (hoor mij praten, alsof ik stokoud ben ![]() Dus "Dag, Jan" niet verlagen! |