![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Inderdaad, humor gaat over ontspanning en relativering van de ernst. Humor helpt om moeilijke situaties makkelijker te dragen. Dat geeft nieuwe kracht en uitzicht op oplossingen. Humor is een teken dat men greep krijgt op het gebeuren, dat men er zich niet door laat overdonderen. Maar is het wel aan ons om te bepalen, wanneer je mag lachen met iets dat eigenlijk niet te relativeren valt. |
|
|||
|
|||
Ik vind mensen die uitspraken van komieken zoals Phillipe Geubbels of Alex Agnew (trouwens ook al eens aangeklaagd door de joodse gemeenschap) serieus nemen echt lachwekkend. Ik denk ook dat dit uit proportie genomen wordt, want ik denk niet dat echt veel mensen problemen hebben met wat deze twee tijdens één van hun optredens zeggen. Het is nota bene hun BEROEP om zulke uitspraken te doen. Ze drijven dan ook de spot met alle mensen uit de maatschappij, zelfs met zichzelf, dus ik snap niet dat mensen hier een probleem van kunnen maken. Humor is inderdaad een goede manier om te relativeren, waarom kunnen dan sommige mensen hier dan echt niet mee leven? Iedereen heeft uiteraard een ander gevoel voor humor, maar ik vind dat je dit van elkaar moet kunnen respecteren. Zolang je niemand persoonlijk en gemeend aanvalt vind ik niet dat je uitspraken vervolgd mogen worden.
|
|
||||
|
||||
Dit is standup-comedy, hier wordt met alles en iedereen gelachen dus probeer alsjeblieft een beetje redelijk te zijn.
Als door iedereen op dezelfde manier gerageerd wordt als nu dan is het gedaan met de humor in deze wereld, dan gaan we naar een wereld die gekenmerkt wordt door onverdraagzaamheid en haat en ik denk niet dat iemand zo'n wereld wilt zien vormkrijgen. ![]()