![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Het is inderdaad spijtig dat zoiets nog gebeurt. Het kan zo eenvoudig vermeden worden. Het ging waarschijnlijk om een ietd ouder toestel. Het is zo gevaarlijk als het buiten iets kouder wordt en er minder luchtcirculatie is. Ik vind het langs de ene kant spijtig dat mensen dit niet vaker laten controleren. Het zijn tenslotte mensenlevens die je in gevaar brengt.
|
|
|||
|
|||
Zoals al vermeld is het nodig dat mensen met een verouderd verwarmingstoestel extra opletten. Ik denk dat de ouders wel voorzichtig gaan zijn met hun verwarmingstoestel na dit verschrikkelijke voorval.
Dit is echt een zeer erg voor de familie. Al een geluk dat de toestand van het meisje van 3 jaar nu stabiel is. Het moet echt erg zijn om zo je kind te verliezen denk ik. |
|
|||
|
|||
Hier zitten we ergens met een mes dat aan twee kanten snijdt. Mensen onderschatten vaak het gevaar van CO-vergiftiging. Voor het milieu en ook voor de geldbeugel is het beter zo weinig mogelijk warmte te laten ontsnappen. Dat betekend goed isoleren. Zeker op koude dagen als vandaag. Maar ergens is ventileren zeer tegenstrijdig hiermee... Je gaat de frisse gezonde maar koude lucht binnenlaten en al je warmte ontsnapt in de atmosfeer. Ik denk dat dat ook een reden is waarom er zoveel slachtoffers vallen. Mensen ventileren onvoldoende omdat het gewoon te duur is en omdat het onlogisch klinkt. Daar komt dan nog eens bij dat je CO niet kan waarnemen... Dan ga je zulke gevaren wel sneller onderschatten. Ik hoop dat er snel CO-metertjes in iedere woning geďnstalleerd kunnen worden die bij een te hoge concentratie alarm slaan...
|
|
||||
|
||||
Zulke dingen zouden vermeden moeten worden, maar mensen onderschatten inderdaad het gevaar van een CO-vergiftiging. Vooral op koude dagen gaan mensen ook niet veel verluchten, zo blijft de binnenlucht hangen. CO is niet waarneembaar, dus is er nu een verhoogd risico. Ik vind dat zeker in oudere huizen de verwarmingsinstallaties regelmatig moeten worden nagekeken.
|
|
|||
|
|||
Dit is heel erg voor die jongen en voor de familie. En jammer genoeg hoor je dit nieuws wel meerdere malen per jaar. Daarom zou toch iedereen er moeten voor zorgen dat ze een goede verwarmingsbron hebben voor het huis. Voor de oppas vind ik het ook erg. Ik zou me in haar plaats schuldig voelen omdat zij toch ook boven was, natuurlijk kon zij er ook niets aan doen.
|