|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Dokter pleegt zelfmoord na gezinsdrama
KAPELLEN - Dokter Marcel Van Beeck (47), de vader van de door zijn vrouw Chantal Ligot (43) vermoorde kinderen Marcel Junior (2) en Julie (4), werd zondag dood aangetroffen in Kapellen. De man beroofde zich van het leven in de tuin van zijn villa.
Vier maanden voordien had zijn depressieve vrouw hun twee kinderen verstikt met een kussen. Na de moord probeerde de moeder vergeefs zelfmoord te plegen. Het koppel woonde niet meer samen door relationele problemen. De dokter verhing zich aan het speeltoestel van zijn kinderen in de tuin achter de villa. Daar troffen vrienden hem aan. Alle medische hulp kwam te laat. Van Beeck liet een afscheidsbrief achter. Hij pleegde zelfmoord op de dag dat zijn zoontje Junior drie jaar geworden zou zijn. Na de begrafenis vertelde de man aan onze krant dat hij nog niet wist hoe hij de komende weken zou doorkomen. 'Nu vrees ik dat pas het zwarte gat komt.' Ondanks alles verklaarde Van Beeck dat hij nog altijd hield van zijn vrouw. 'Misschien zou ik haar zelfs vergiffenis kunnen schenken. Ze heeft zichzelf per slot van rekening hard genoeg gestraft.' Bron: Website: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF23122008_008 Datum: 23-12-08 Persoonlijke bespreking: De man was gewoon emotioneel er volledig onderdoor omdat zijn kinderen dood zijn. Ik zou het me zelf niet kunnen voorstellen, maar ik denk dat dit toch een serieus proces is om te verwerken. Ik vind dat mensen na het verlies van hun kinderen verplicht hulp moeten krijgen van een psycholoog. Zo moeten ze dit proces niet alleen verwerken maar kan hij nog steeds steun vinden door de methodes van de psycholoog. Ik kan mij niet in de positie zetten van de gezinssituatie maar je kinderen vermoorden vind ik gewoon absurd. Ergens begrijp ik de vader wel. Je kinderen worden onterecht van je ontnomen en er is niets meer wat je eraan kan doen. Je kan niet zomaar terug van nul beginnen. |
|
|||
|
|||
Ik kan wel begrijpen dat iemand, die alles kwijt is wat hij liefhad, tot zelfmoord in staat is. Zelf zou ik ook niet weten wat te doen als ik op zo'n manier afscheid moest nemen van mijn dierbaren, ik denk dat ook zo'n daad zou doen. Ik hoop vooral dat alle nabestaanden nu troost vinden bij elkaar om deze moeilijke periode door te komen.
|
|
|||
|
|||
vrij normaal dat zoiets kan gebeure vind ik zelf. Het is te betreuren dat hij zich van het leven ontneemt, maar ik denk dat zeer veel mensen het er zeer moeilijk mee zouden hebben om hier over te geraken. Dus ergens kan men zoiets wel zien aankomen als men zo iemand aan zijn lot overlaat en geen psychologische bijstand biedt.
|
|
|||
|
|||
Waaw, vreselijk is zoiets!
Die man is opeens alles kwijtgeraakt. Zijn kinderen van wie hij waarschijnlijk verschrikkelijk veel hield. En ondanks het feit dat Van Beeck en zijn (ex-)vrouw apart woonden, zal hij zijn haar toch nog graag gezien hebben. De man was de wanhoop nabij. Verschrikkelijk toch dat zoiets gebeurt. |
|
|||
|
|||
Wat hier gebeurd is vind ik ook heel erg. Wat ik echter maar niet kan begrijpen is dat Marcel Van Beeck zijn vrouw hiervoor zou kunnen vergeven. Je houdt enorm veel van je kinderen en je partner beroofd hen dan van het leven. Hij zegt ook dat de moeder zichzelf al genoeg gestraft heeft. Hoe kan je jezelf nu genoeg straffen na het vermoorden van je kinderen? Volgens mij is hier toch geen antwoord op. Hoe kan je nu toch vergiffenis schenken aan iemand die je kinderen vermoord heeft. Het is misschien heel cru dat ik dit zeg, maar ik zou dit echt niet kunnen denk ik. Hij heeft ook zelfmoord gepleegd omdat hij dit niet kon verwerken en toch zou hij hier dan vergiffenis voor schenken. Ik begrijp het echt niet.
|
|
|||
|
|||
Verschrikkelijk vond ik het toen ik het las. Ergens begrijp ik hem wel. Je kinderen verliezen moet het ergste zijn wat je kan overkomen. Dubbel zo erg vind ik het omdat ze vermoord zijn door hun eigen moeder. Ik begrijp niet waar de moeder de moed haalde om haar eigen kinderen te vermoorden. Ze moet echt zwaar depressief zijn geweest, dat kan niet anders.
Tegenwoordig komen zulke gezinsdrama’s meer en meer voor. Denk maar aan de 5 kinderen die vermoord werden door hun moeder. Elke keer als ik zoiets hoor ben ik even aangedaan. Soms kan het zijn omdat ze de kinderen niet langer konden onderhouden, maar deze kinderen kwamen niets te kort. Ik wist op voorhand dat de man het niet lang aan zou kunnen. De dag dat hij zichzelf ophing was dan ook een dag met een betekenis. Zoals in elk gezin waar een kind dood is, blijft zijn/haar verjaardag een dag in nagedachtenis van je zoon of dochter. Conclusie, het is misschien beter voor de man dat hij er niet meer is. Zoals hij zelf voorspelde heeft het zwarte gat hem de das omgedaan. |
|
|||
|
|||
Verschrikkelijk dat zo'n dingen gebeuren. En de dag van vandaag gebeuren ze meer en meer.
Ergens versta ik wel dat de man zelfmoord heeft gepleegd. Ik denk dat er geen liefde groter is dan de liefde van een ouder voor zijn kinderen. Om dan uw kinderen op zo'n gruwelijke wijze te moeten verliezen, moet gewoonweg vreselijk zijn. Zijn vrouw en hij leefden dan ook al een tijdje apart, dus eigenlijk heeft hij op zeer korte tijd zijn hele gezin verloren. Ik denk dat de mens echt radeloos was. Op korte tijd je kinderen verliezen, wat doe je dan? |