![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Fout fout fout, ik denk dat ze op die manier nog meer mensen aansporen om dan toch te drinken en te rijden. Ik zal mijn fiets met oudejaarsavond alvast niet laten staan om dan te voet verder te gaan hoor!
|
|
|||
|
|||
Zo verkeerd vind ik deze wet niet. Als één of ander dronken persoon niet op het fietspad kan blijven en de baan op rijdt omdat hij alles dubbel ziet, draait de autobestuurder op voor de kosten als hij geraakt wordt. Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn gedrag. Voor mij is het hier om het financiële te doen. Als een bestuurder dronken is kan hij véél tot zéér veel schaden veroorzaken maar als een fietser dronken is, heeft hij kans de rijbaan op te rijden of niet te stoppen voor groene lichten en geraakt te worden door een auto. De fietser komt er met enkele verwondingen (hopelijk zonder blijvende letsels) vanaf en de auto moet betalen. Het ergste geval, de fietser is dood en de autobestuurder kan heel zijn leven afbetalen.
|
|
|||
|
|||
Dronken fietsers en voetgangers kunnen inderdaad soms vrij gevaarlijk zijn. Maar ik weet wel dat ik niet elke week moet zagen bij de mama of de papa om mij naart centrum te brengen. Een taxi dat kan ik niet betalen
![]() |
|
|||
|
|||
Zoals reeds hierboven gezegd, is deze maatregel echt absurd. Ik wist niet eens dat deze bestond. Als ikzelf verder weg op stap ga, en niet met de fiets kan zal ik vragen of mijn ouders mij weg doen. Maar nu tijdens de kerstperiode drinkt iedereen toch wel eens graag gezellig een glaasje. Daardoor gaan wij gedurende deze periode ook met de fiets naar kerstfeestjes. Zo proberen we te vermijden dat er iemand dronken achter het stuur van de auto kruipt. Dronken met de auto is toch veel gevaarlijker dan met de fiets.
Ook begrijp ik niet dat het Grondwettelijk Hof deze redenering niet volgend. Naar mijn mening is deze toch zeer logisch. Hoe moeten mensen met een rijbewijs anders ergens geraken? Of mogen zij helemaal nooit meer iets drinken als ze zich verplaatsen ook al is dit met de fiets. |
|
||||
|
||||
Het is in ieder geval beter dronken met de fiets te zijn of zelfs te voet dan met de auto. Maar natuurlijk zijn dronken fietsers soms ook wel gevaarlijk voor voetgangers bijvoorbeeld. Maar om een rijbewijs hiervoor in te trekken, vind ik er een beetje overgaan. Zoals hiervoor al gezegd is een fiets geen motorvoertuig en er zijn ook vele fietsers die helemaal geen rijbewijs hebben (jongeren die met de fiets naar een fuif gaan). Ik vind dus niet dat dit kan.
|
|
|||
|
|||
Ik vind dit eigenlijk maar niets, want een fiets is toch geen gemotoriseerd voertuig?
Eigenlijk zou je als je nu wil drinken dan eigenlijk te voet naar huis moeten gaan of altijd een bob bij je hebben. Maar voor mensen die nog geen rijbewijs hebben en ook geen vrienden met een rijbewijs dan zit er niets anders op dan in een café zeer dicht bij huis te gaan om niet met de fiets of met de auto te moeten gaan, maar te voet te gaan. |
|
|||
|
|||
Ik vind het in orde!
Men moet ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor zichzelf. Als je weet dat je veel drinkt en snel in dronken toestand verkeerd, dan zorg je zelf dat je op een veilige en verantwoorde manier (voor jezelf en anderen) thuis geraakt. Auto of fiets... het maakt niet uit, je kan een gevaar blijven. Met de fiets kan je even goed een ongeval veroorzaken! Mensen moeten terecht erop gewezen worden vind ik. Het afnemen was misschien niet de beste oplossing, maar ik vind ze terecht. Maar ik val nog over één zaak: Maar wat met diegene die geen rijbewijs hebben? Welke straf gaan ze deze mensen opleggen? En is deze dan wel evenwaardig als voor diegene die wel een rijbewijs hebben en deze moeten afgeven? |
|
|||
|
|||
Zeker zijn ook dronken fietsers een gevaar op de weg. Maar ik vind niet dat deze bestraft moeten worden door een rijbewijs in te trekken. Dit is een compleet andere zaak en heeft niets met je rijgedrag in de auto te maken.Je bepaalt zelf of je nog met de fiets kunt rijden of niet. Als het er op lijkt dat dit niet zal lukken, raad ik ook aan om dit zeker niet te doen. Bel dan aub iemand op die je veilig thuis kan afzetten in plaats van straalbezopen naar huis te rijden. Je brengt zo niet alleen je eigen leven in gevaar, maar ook dat van anderen. Net als wanneer je te voet zou gaan!
|