actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th December 2008, 17:43
Dominik_Sebrechts Dominik_Sebrechts is offline
Registered User

Winnaar Euro Millions deelt 7,5 miljoen met dorpsgenoten

Dit is inderdaad een mooi gebaar. Dit doen waarschijnlijk weinig mensen hem na. Hij heeft natuurlijk geen kinderen en ipv. het geld zomaar aan willekeurige goede doelen te schenken doet hij het doelbewust voor inwoners van zijn eigen gemeente. Gelukkig doet hij het anoniem want anders zou er zeker misbruik van gemaakt worden. Er zullen nu vele mensen geholpen worden met bv. hun stookoliefactuur. Dit is inderdaad een echt kerstverhaal!

Dominik Sebrechts
Met citaat antwoorden
Oud 26th December 2008, 09:58
ellenvvl ellenvvl is offline
Registered User

Euro Millions-winnaar geeft toch geen 3,75 miljoen weg

De man uit het Limburgse Riemst die 7,5 miljoen euro won met Euro Millions zal de helft van dat fortuin dan toch niet wegschenken, zoals de uitbater van zijn krantenwinkel beweerde.

"Misverstand"

"Dat is een groot misverstand", zegt OCMW-voorzitter Hubert Cleuren. Die mag aan 100 inwoners van Riemst wel een energiecheque van 430 euro uitdelen, geschonken door de anonieme miljonair. De man zou nog meer acties plannen, op voorwaarde dat zijn anonimiteit wordt gerespecteerd. (belga/mvl)

bron: www.demorgen.be
Met citaat antwoorden
Oud 26th December 2008, 11:10
Annelies-Daelemans Annelies-Daelemans is offline
Registered User

Er zijn dan toch nog mensen met hun hart op de juiste plaats, en dat erg dicht bij huis. Een erg mooi gebaar van deze man. Als we zouden weten hoeveel mensen, onze buur, de man van achter de hoek of van in het dorp, in geldnood zitten, of zelfs arm zijn, zouden we erg verschieten denk ik.
€7,5 miljoen is een pak geld. Ik vind het dan ook knap, dat de man zo snel na het winnen van deze superpot beslist heeft dat hij een deel wil schenken aan de minderbedeelden, en dat hij er dus niet kwistig mee omgaat, zoals velen wel doen.
Met citaat antwoorden
Oud 26th December 2008, 12:50
jasper.meeussen jasper.meeussen is offline
Registered User

Een erg mooi gebaar. Als we aan mensen met problemen, armoede, ... denken denken we vaak aan het buitenland. Dat is ook zo maar we mogen niet vergeten dat er ook zieke mensen, oude mensen met financiele problemen 2 straten verder wonen. Alleen al om daar de aandacht op te vestigen, is dit zo belangrijk. Een risico is natuurlijk dat er altijd mensen zullen zijn die van hem willen profiteren. Het is te hopen dat de man daar mee omkan en dat zijn geld echt komt bij diegene die het nodig hebben. De kerstperiode is natuurlijk ook een tijd van vele acties, denken we maar aan Welzijnszorg en Music for life.
Met citaat antwoorden
Oud 26th December 2008, 14:30
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User

Het geld gaat naar mensen die in geldnood zitten. Maar wat is geldnood tegenwoordig? Gsm, laptop,... is overbodige luxe. Mensen in nood zijn mensen die bijna geen geld hebben om voedsel te kopen. Het is een mooi gebaar van de winnaar, maar ik hoop voor hem dat er geen misbruik wordt gemaakt van zijn gift.
Met citaat antwoorden
Oud 26th December 2008, 14:35
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Winnaar van Euro Millions geeft op kerstavond energiecheques weg

Winnaar van Euro Millions geeft op kerstavond energiecheques weg

RIEMST - De Riemstenaar die 7,5 miljoen euro won met Euro Millions schonk op kerstavond honderd energiecheques ter waarde van 430 euro aan noodlijdende dorpsgenoten. Hij wil nog meer projecten steunen, op voorwaarde dat zijn anonimiteit gegarandeerd blijft.

In Riemst wordt al dagen gespeculeerd over de identiteit van de winnaar. Hij is een alleenstaande vijftiger met twee kinderen en een klant van 'tGazetje, de krantenwinkel in Vroenhoven waar hij het winnende lot valideerde. Daardoor lijkt de kans reëel dat hij in Vroenhoven zelf woont of in de omliggende kerkdorpen Lafelt, Heukelom of Riemst-centrum.

Hij licht zelf een tipje van de sluier. 'Ik heb in mijn leven ook de andere kant van de medaille gezien. De tegenslagen hoopten zich op en af en toe zag ik geen uitweg meer', schrijft hij in een brief, waarin hij iedereen oproept om niet te zoeken naar zijn identiteit. 'Indien mijn anonimiteit, alsook de discretie rond de mensen die mijn plannen helpen uitvoeren, niet kan gegarandeerd worden, is het voor mij onmogelijk nog verdere projecten uit te voeren. Dat zou spijtig zijn voor de vele noodlijdende mensen die nog geholpen kunnen worden', schrijft hij. De brief werd tijdens een persbijeenkomst voorgelezen door Steven Coenegrachts, zoon van de uitbater van 'tGazetje.

Zijn eerste weldoenersdaad is de verdeling van honderd cheques voor de aankoop van duizend liter stookolie of een equivalent daarvan voor de gebruikers van aardgas en elektriciteit. 'Berekend volgens de huidige prijs per liter, komt dat neer op 430euro per cheque', zegt Hubert Cleuren, voorzitter van het OCMW-bestuur van Riemst.

'De honderd gelukkigen krijgen het nieuws binnenkort te horen', zegt Cleuren. 'Het zijn allemaal klanten van ons, mensen die een leefloon of een huurtoelage krijgen, in een schuldbemiddelingsprocedure zitten of hun budget laten beheren. Zij wonen ook allemaal in Riemst.'

De winnaar vraagt de pers uitdrukkelijk om hem met rust te laten: 'De enige vraag die ik nog heb, is dat vanaf heden een persstop wordt gerespecteerd.' Hij vraagt ook aan alle vermogende Belgen om een deel van hun rijkdom af te staan: 'Ik roep alle Lottowinnaars, ook de andere Euro Millions-winnaars uit Herentals, en alle rijken van België op tot solidariteit. (...) Mensen, doe iets aan het individualisme en egoïsme in de wereld.'

DS, 26-12-2008 (Rudi Smeets)
Oud 26th December 2008, 14:37
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
[B][U]Winnaar van Euro Millions geeft op kerstavond energiecheques weg

Nogal hoog fait divers-gehalte. Maar allez, voor ene keer... 't is toch kersttijd voor iets, niet?
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:11.