actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th December 2008, 18:18
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User

Genevieve Lhermitte, haar daad

Gisteren (19/20/2008) besloot de rechtbank om Genevieve levenslang te geven. Dit artikel om even op te frissen wat Genevieve heeft gedaan.

Een korte samenvatting: Deze vrouw vermoorde 2/3/2007 haar vijf kinderen. Ze had haar kinderen één voor één bij haar geroepen en dan hun de keel overgesneden. De 3 oudste zouden naar het schijnt nog hebben geprobeerd om hun leven te redden maar het was hopeloos. Achteraf sloeg Genevieve het 20 centimeter lange slagermes in haar eigen borstkas om zelfmoord te plegen. Ze kreeg het mes echter niet diep genoeg in haar borstkas geboord dus belde ze de 100. Haar man (Marokkaanse afkomst) kwam terug van zijn thuisland en kreeg op de luchthaven het zware nieuws te horen.

In het artikel vind je een ook een foto van het gezin.
http://www.nieuwsblad.be/Article/De...cleID=g2l1943qf
Met citaat antwoorden
Oud 21st December 2008, 11:53
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens

ik vind het ronduit schandalig wat dat die vrouw gedaan heeft. Als je u vijf kinderen vermoord moet je toch al heel depressief of heel geestelijk gestoord zijn. Ik vind het goed dat ze levenslang heeft gekregen de kinderen hadden nog een heel leven voor hun. Ik vind dat ze moet boeten voor haar daad het is tenslotte moord. Een anderer moordenaar zou veel kans ook levenslang krijgen, waarom zou zei dan niet. Wat hadden de kinderen er mee te maken. Als je zoiets doet ben je niet goed bij je verstand. Ik kan er niet bij met mijn verstand dat je, je kinderen zoiets aan doet.
Met citaat antwoorden
Oud 21st December 2008, 17:21
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User

Tijdens haar proces heeft ze te kennen gegeven dat ze thuis niet meer gelukkig was en dat haar man haar verwaarloosde en dat ze het niet fijn vond dat dokter Schaar deeltijds bij het gezin inwoonde.
Ze wou meer tijd voor haar gezinnetje en meer tijd alleen met haar man.
Maar dan nog doe je zoiets niet, ik heb alle begrip voor haar gezinsproblemen, daar niet van. Maar om daarvoor je 5 kinderen van het leven te beroven? Er bestaan toch andere oplossingen voor zo'n problemen.
En nog iets, dat zij daarna geprobeerd heeft om zelfmoord te plegen, maar het is niet gelukt, dat vind ik dan wel weer erg voor haar. Misschien was het het beste geweest dat zij haar kinderen had laten leven en zelf zelfmoord had gepleegd, dan hadden haar kinderen nog een hele toekomst gehad, en had haar man zijn kinderen niet verloren. Ok, hij zou zijn vrouw kwijt geweest zijn, maar dan had dit drama vermeden kunnen worden.
Ik vind het zowel erg voor haar man en dokter Schaar als voor zijzelf. Zij moet haar kinderen ook heel hard missen en misschien komt ze in de gevangenis wel tot diepere inzichten waardoor ze dit allemaal kan verwerken.
Maar natuurlijk praat niets haar daad goed.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:18.