actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Meertalige verkeersborden: goed idee?
Jawel 3 23.08%
Neen 10 76.92%
Stemmers: 13. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th November 2008, 20:45
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens

Als ze dit goedkeuren dan word het helemaal een warboel van verkeersborden. Ik heb zelf al een hele tijd een rijbewijs en leg heel wat kilomters per jaar af. En sommige situaties worden gewoon moeilijk gemaakt door de borden. Moesten er nu ook nog eens verkeersborden in een andere taal komen dan gaat het nog moeilijker worden. Zeker voor de beginnende bestuurders. En zoals iemand het al heeft aangehaald zijn de meesten verkeersborden universeel. Zodat een Brits, Fransman of Duitser ze ook verstaan. Daarom vind ik het een uiterst dom wetsvoorstel. Ik denk dat ze eens beter wat minder borden gaan plaatsen dat zal het voor vele mensen, ook buitenlanders al een stuk makkelijker maken.
Met citaat antwoorden
Oud 18th November 2008, 13:15
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)

Mij lijkt het ook eerder overbodig... Zoals Minke reeds zei, zijn de meeste verkeersborden pictogrammen, afbeeldingen die door iedereen wel worden begrepen. Ik begrijp dan ook niet hoe ze er bij komen. Bovendien rijden vrachtwagenchauffeurs 90 km/uur op de autostrade en zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet de tijd hebben om het verkeersbord te lezen, we kijken toch allemaal naar de afbeelding die er op staat? Als deze borden op zich onvoldoende zeggen, lijkt het mij een beter idee om deze borden nog duidelijker te maken voor iedereen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:57.