![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Pré
Tsja, triestig hé. België is een democratie... Ja, maar dan wel liefst op alle vlakken! 10 miljoen euro is voor mij net iets te veel van het goede. Als je dan nog zegt: De koning houdt dit land recht... oké dan, dan mag hij van mij zoveel geld verdienen als hij wilt. Maar dit is niet, de koning houdt alles misschien wel in de gaten. Maar het land besturen doen volgens mij nog altijd de ministers en heel de politiek. Ik denk dat de koning zelf niet veel meer te zeggen heeft. En inderdaad, zoals veel mensen vraag ook ik mezelf af: waarom zij wel en wij (de rest van de Belgen, die trouwens in meerderheid zijn!!!!) niet?
Ik vind het wel grappig dat dit 'nieuws' komt nu we net in het 'hot' van de financiële crisis zitten. Ik denk dat de koning en zijn aanhangsel zich niet echt populair maken zo. Als VTM dit maar niet voelt aan de kijkcijfers van Royalty ![]() |
|
|||
|
|||
Ik vind het ronduit schandalig dat in tijden van volle economische crisis onze Koninklijke familie opslag krijgt. Naast het feit dat zij reeds een dusdanig royale vergoeding ontving, vooraleer deze nieuwe loonsverhoging plaatsvond, krijgen uitgerekend zij die het mooiste werk opknappen binnen ons land (ceremoniële functie) een aanzienlijk hoger wedde.
En dat terwijl de politiek al geruime tijd twijfelt of men buiten het Vorstenpaar, de Kroonprins en de weduwe van de vorige Koning de rest van de Koninklijke familie moet blijven voorzien van een belachelijk hoge (jaarlijkse) dotatie. Waarom? Kan er mij iemand verklaren met welk recht en rede deze loonsverhoging te rechtvaardigen valt? Blijkbaar zou het iets met de verschillende lonenindex voor de Koninklijke familie te maken hebben, wat naar mijn mening gewoon archaïsch en onrechtvaardig is... Laat ons hopen dat er binnen ons Vorstenhuis een gevoel van schaamte gaat overheersen, waardoor zij het totale bedrag van de nieuwe loonsverhoging zal terugvorderen aan de overheid. Die kan vervolgens het geld uitbesteden aan zij die het Vorstenhuis 'zo nauw aan het hart liggen': de hardwerkende, gewone mensen binnen onze samenleving die elke kostbare cent kunnen gebruiken om te overleven in moeilijke tijden. Laatst aangepast door jelledebelder : 18th November 2008 om 17:17. |
|
|||
|
|||
Loon koning ook bepaald door gezondheidsindex
De regering heeft in overleg met de fractievoorzitters van de meerderheid en in gemeenschappelijk akkoord met het Paleis beslist om aan het parlement voor te stellen het indexeringssysteem van de civiele lijst en de prinselijke dotaties af te stemmen op de gezondheidsindex. Dat meldt premier Yves Leterme
vanavond in een mededeling. Op die manier zou de koning onderworpen zijn aan hetzelfde indexeringsmechanisme als zijn onderdanen. Heisa De jongste dagen was er heel wat te doen over het feit dat de civiele lijst en de prinselijke dotaties voor 2009 verhoogd werden volgens de index van de consumptieprijzen, terwijl voor de lonen en uitkeringen gebruik gemaakt wordt van de gezondheidsindex, waar onder meer de petroleumproducten uitgelicht werden. (belga/eb) Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...eidsindex.dhtml Om echt eerlijk te zijn, zouden ze de lonen en uitkeringen van de Belgen nu aan de index van de consumptieprijzen moeten koppelen. ![]() |