actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th October 2008, 14:22
Annelies-Daelemans Annelies-Daelemans is offline
Registered User

Geen overbodige luxe

Als je weet, dat er vandaag de dag vaak een week tussen het overlijden en de begrafenis zelf is, zijn 3 dagen echt wel heel weinig. Stel dat je je partner verliest, en je zelf nog tot het werkende deel van de bevolking hoort, zou je dan technisch gezien nog moeten gaan werken in de week tussen het overlijden en de begrafenis zelf. Als je daar eens goed over nadenkt, is dat gewoon absurd!10 dagen heb je minstens nodig, al is het maar om te laten doordringen wat je overkomen is.
Het wetsvoorstel om dit rouwverlof te verlengen, kan ik alleen maar steunen!
Met citaat antwoorden
Oud 28th October 2008, 10:56
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User

De tijd om dit drama te verwerken verschilt van persoon tot persoon. Nu zijn het 3 ŕ 4 dagen, dat vind ik persoonlijk toch wat weinig. Dan zou men zoals hieronder reeds aangehaald moeten gaan werken tussen het overlijden en de begrafenis. Dit kan bij mij niet door de beugel.
Iemand uit de vriendenkring van mijn ouders is zo zijn job kwijt geraakt. De man had net zijn zoon verloren na een verkeersongeval en had langer dan 3 dagen nodig om dat min of meer te verwerken. Zijn werkgever vond het echter welletjes geweest en gaf hem zijn ontslag waardoor de man nog eens een tegenslag te boven moest komen. Dat vind ik echt onrechtvaardig.
Dus ben ik ook een voorstander dat men het rouwverlof verlengt!
Met citaat antwoorden
Oud 29th October 2008, 13:28
Silke De Roover Silke De Roover is offline
Registered User

Ik vind het wel goed dat men het gaat verlengen, want de eerste 3,4 dagen heb je het toch ontzettend druk met alles te regelen. Je hebt geen tijd om na te denken want er moet zoveel inorde gebracht worden. En iemand verliezen is een heel lijdensproces, als men al direct terug gaat werken gaat men het proberen te ontwijken en gaat men achteraf een serieuze klap krijgen. 10 dagen is nog niet al te veel, maar dat is al wel meer aanvaarbaar dan 3,4 dagen. Natuurlijk is dit voor iedereen anders, iedereen verwerkt dit op een andere manier. En de ene zit graag alleen, en de andere heeft graag iets om handen. Het leven gaat inderdaad door maar je moet het wel een plaats kunnen geven in het leven.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:06.