![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Voor of tegen een verbod op frisdrankautomaten in de scholen? | |||
Frisdrankautomaten moet men uit scholen weren, gezondheid gaat voor! |
![]() ![]() ![]() |
19 | 42.22% |
Frisdrankautomaten zijn toegestaan, iedereen verdient een tussendoortje! |
![]() ![]() ![]() |
26 | 57.78% |
Stemmers: 45. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Verbieden die handel maar in het secundair mag het wel
Ik ben tegen frisdrankautomaten maar dan wel op de lagere school en in de kleuterschool in het secundair(middelbaar) mogen wel frisdrankautomaten komen, de leerlingen zijn dan al 'wijzer' genoeg om zelf te kiezen wat ze drinken of eten maar ze moeten de frisdrank wel iets duurder maken dan de gezonde drankjes want anders heeft het geen zin. Verder moeten de leerlingen wel educatie krijgen over dat frisdrank en bepaalde tusendoortjes in te grote mate niet goed voor de gezondheid is.
|
|
|||
|
|||
ik vind het misschien wel wat overdreven als je frisdrank automaten in een lagere school plaats. Maar ik ben niet tegen frisdranken in een middelbare school. Ik denk dat de leerlingen van een middelbare school zelf kunnen beslissen of ze een frisdrank willen of niet. tegenover een lagere school, die kinderen kunnen dat niet. Voor mij moeten de frisdrank automaten niet weg in de middelbare scholen!!
|
|
|||
|
|||
In de lagere school heb ik nooit frisdrankautomaten gehad en in de middelbare school hadden we automaten gevuld met fruitsappen en dit vond ik zeker niet slecht en het was nog gezond ook!
Voor mij moeten er geen frisdrankautomaten in de scholen staan, dat de kinderen zelf hun frisdrank van thuis meepakken. De school zou gezonde voeding moeten promoten en frisdrankautomaten passen dus niet in dit kader. Ik ben voorstander van fruitsapautomaten in alle scholen. |
|
|||
|
|||
Leerlingen leren vandaag de dag veel over gezond leren leven, veel sporten en nog allerlei dingen om hun gezondheid op peil te houden. Waarom zou men dan zulke automaten plaatsen? Ergens zit er dan wel iets fout! Leerlingen MOETEN gezond eten en drinken maar toch zet men dan zo een automaten. Een raar idee vind ik!
|