![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Kortere zomervakantie? | |||
nee |
![]() ![]() ![]() |
39 | 81.25% |
ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18.75% |
Stemmers: 48. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik vind nu niet dat we daaraan moeten beginnen sleutelen. het onderwijs gaat al zoveel veranderingen en aanpassingen door de laatste jaren en als dat er dan nog eens bij zou moeten.
Trouwens als het werkelijk waar is dat onze spreiding al zo geweldig hoog scoort internationaal waarom dan wijzigen. Laat het ons maar zo houden voor de secundaire scholieren ook al beginnen staken. ![]() |
|
|||
|
|||
Nee
De schoolvakanties gaan al jaar en dag zo mee. Waarom ze nu ineens veranderen?
En stel maar is dat we een goede zomer hebben in België, wie gaat er met 30° en meer in de klassen zitten? Ik niet hoor! |
|
|||
|
|||
Ik vind het helemaal geen goed idee om de zomervakantie in te korten, en dat vooral voor de leerlingen van de hogere graad secundair onderwijs en het hoger onderwijs. Aangezien deze studenten meestal een vakantiejob hebben en daarmee toch al enkele weken van hun vakantie zo 'verliezen'. Vele van deze jongeren gaan ook werken om later in de vakantie op reis te kunnen gaan met vrienden, of om enkele activiteiten te kunnen doen tijdens de vakantie of tijdens het schooljaar. Met een korte vakantie zal er dus minder belangstelling zijn in vakantiejobs, terwijl die toch een goede voorbereiding zijn op het werken als volwassene
Het argument van dat de leerlingen na zo een lange zomervakantie uit het schoolritme zijn is volgens mij juist een reden om vakanties te houden zoals ze zijn. Vakantie dient immers in de eerste plaats toch om het schoolritme even te vergeten en om jezelf te amuseren zonder aan school te moeten denken, en wat is dan beter dan 2 volle maanden vakantie (in het hoger zelfs 3 weken meer). |
|
|||
|
|||
Als je vakantiewerk doet en eventueel ook nog eens echt op 'vakantie' gaat, of herexamens hebt, zijn twee maanden zo voorbij hoor.
|
|
|||
|
|||
Ik vind dat dit niet nodig is. Ik snap wel de mening van anderen dat de andere vakanties dan misschien iets of wat langer zijn, maar die twee maanden vakantie zijn echt nodig. Die zomervakantie vliegt trouwens ook voorbij. Twee maanden geen school hebben, niets moeten doen (als je geen herexamens hebt) voor school, geen leerkrachten, gewoon doen wat je wilt... Dat is echt eens nodig.
|
|
|||
|
|||
Nee
Als toekomstige leerrkachten en tot dan nog student stem ik ook "nee". Een weekje langer vakantie met Kerst en/of met Pasen lijkt mij niet beter dan 1 of 2 weken minder vakantie in de zomer. Een extra week tijdens dat lange eerste semester zou voor velen ook wel leuk zijn om even uit te blazen, maar uiteindelijk blijf je met de school in je hoofd zitten, want na een week is het al terug zo ver. Bovendien is dan meestal het weer niet zo denderend als in de zomer, dus dat is ook weer een nadeel. Een zomervakantie van twee maanden is dus goed volgens mij, zeker als je daar ook nog eens bijneemt dat veel studenten vanaf 16 jaar een groot deel van de vakantie afstaan aan vakantiewerk.
|