actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Voor of tegen een verbod op frisdrankautomaten in de scholen?
Frisdrankautomaten moet men uit scholen weren, gezondheid gaat voor! 19 42.22%
Frisdrankautomaten zijn toegestaan, iedereen verdient een tussendoortje! 26 57.78%
Stemmers: 45. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th December 2007, 13:39
Liselotte_vdv's Avatar
Liselotte_vdv Liselotte_vdv is offline
Registered User

Ik heb een voorstel voor onze school:

Kunnen we geen experiment van maken?

we zetten een automaat met gezondere alternatieven en de oude mag blijven staan, daar zal onze school wel oor voor hebben.

Na een poosje kunnen we de verkoopcijfers van beide automaten naast elkaar leggen en beslisen we welke automaat mag blijven.

Sommige automaten mogen op proef komen voor een tijd, vooraleer we ze moeten kopen.

Ook zul je niet enkele andere dingen in onze automaat mogen stoppen, want die wordt namelijk door een speciale firma gevuld.

Ik vind wel dat de studenten oud genoeg zijn om een keuze te maken, en dat wij niet even die oude automaat moeten weghalen, tenzij we goede cijfers kunnen voorleggen, want dan wordt het de keuze van de student die de hoofdrol speelt!
Oud 19th December 2007, 23:01
Lennart Lennart is offline
Registered User

Ik ben niet tegen frisdranken maar het is ook niet echt gezond om tijdens elke pauze een cola of sprite te gaan drinken.
Zelf probeer ik zoveel mogenlijk water te drinken.
Als ze nu in de drankautomaten alleen maar gezonde drankjes steken is het probleem toch opgelost ? niet ?
Persoonlijk drink ik al eens graag een sinaasappelsapje of een appelsapje ofzo.
Maar zolang er bij ons op school gratis 'tap-water' blijft ben ik tevreden.

groetjes

Lennart
Met citaat antwoorden
Oud 20th December 2007, 22:11
Line_Puimège Line_Puimège is offline
Registered User

Een frisdrankautomaat op schoo?

Ik vind dat frisdrankautomaten op school moeten kunnen. Het is uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid of je frisdrank drinkt of niet, niet die van de school. Als je een beetje met je lijn of je gezondheid bezig bent, dan besef je wel dat je niet elke pauze een cola moet drinken. Ik denk wel dat leerlingen zelf zo slim kunnen zijn. Als school kan je nog altijd wel zeggen dat het best is dat je daar wat mee oppast, maar ik vind niet dat je het zou moeten verbieden. Het is inderdaad ongezond, maar zo af en toe kan het wel eens lekker zijn.

When I'm one inch away from really hurting myself
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2007, 13:10
thomas.marivoet thomas.marivoet is offline
Registered User

toch maar toelaten

Ik zie geen reden waarom het verboden zou moeten worden, of afgeschaft. Het is toch handig als je drinken vergeten bent en je hebt nood aan een drankje met suiker erin.
Het is de taak van de volwassenen om de jongeren goed op te voeden, zodat ze niet handenvol geld spenderen aan zichzelf dikker en dikker maken.
Misschien is een systeem dat zorgt voor enige beperking wel een goede oplossing en niet te moeilijk. Bvb een jongere krijgt van zijn/haar ouders de toestemming om per week maximaal 3 drankjes uit zo'n automaat te tanken.
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2007, 13:40
Line_Puimège Line_Puimège is offline
Registered User

voor of tegen een verbod op frisdrankautomaten in de scholen?

Zo'n automaat op school zorgt er voor dat leerlingen zelfs geen moeite meer doen om hun eigen (gezond) drankje mee naar school te nemen.
Een frisdrankautomaat zal er ook voor zorgen dat er overbodig wordt geconsumeerd, waar leerlingen zeker gebruik van zullen maken aangezien deze drankjes zo goedkoop zijn binnen de schoolmuren.
Zet in de plaats een danone-automaat; veel meer keuze, gezonder eten en drinken, en even vriendelijk voor de portemonee!
When I'm one inch away from really hurting myself
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2007, 14:04
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User

voor mij nog wel hoor

Ik kan altijd genieten van een flesje frisdrank tijdens de pauze.

Trouwens als ze frisdranken gaan verwijderen uit de school omwille van de gezondheid dan breng je van thuis gewoon cola mee.

Het is gewoon gemakkelijk dat deze automaten op de schoolplaats staan. Want geen extra bagage in je rugzak en als je het dan toch bent vergeten...
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2007, 19:12
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User

de directie van mijn vroegere middelbare school heeft ooit letterlijk gezegd dat het nieuwe ict lokaal ingericht was met de winst die ze de voorbije 2jaar gemaakt hadden op de verkoop van frisdrank, wafels en chocolade (die werden bij ons op school elke pauze verkocht)

en vanuit deze invalshoek bekeken vind ik het een mooie zet, maar de school zou het goede voorbeeld moeten geven, ook op gezondheidsvlak en dan is dit een minder fraaie situatie.

Anderzijds, die automaten staan wel op de speelplaats, maar niemand verplicht je om er heen te gaan , en terug te komen men een drankje.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:54.