![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
hmm
hehe
![]() Het is zo dat de media veel invloed heeft op ons leven en op de informatie dat we ontvangen. Daarom moeten we ook kritisch nadenken over wat we in de media lezen...zien...horen... Zelf nadenken en niet alles klakkeloos geloven wat men verteld. |
#2
|
|||
|
|||
VT4 en VIJFtv starten maandag zoektocht naar Vlaamse pleegouders
Maandagavond is voor het eerst het winnende spotje van de VT4- en VIJFtv-actie "Beter in Beeld" te zien op de Vlaamse tv te zien. Het gaat om een spotje dat Vlaamse ouders wil uitnodigen tijdelijk een pleegkind op te vangen. Roos Van Acker (VT4) en Sophie Dewaele (VIJFtv) lanceerden dit voorjaar samen met de steun van de Nationale Loterij een oproep naar alle non-profitorganisaties in Vlaanderen. Het doel was de organisaties "Beter in Beeld" te laten komen op televisie met een gratis televisiecampagne ter waarde van 100.000 euro op VIJFtv en VT4, en de productie van een exclusieve tv-spot ter waarde van 40.000 euro met de steun van de Nationale Loterij. De tv-spot "Jungle Boek", die een studententeam van Sint-Lucas Gent voor Opvang vzw maakte, kwam als eindwinnaar uit een finaleronde waarin 12 studententeams samen met 12 non-profitorganisaties een voorstel van tv-spot uitwerkten. Deze organisaties werden gekozen uit meer dan 300 kandidaturen. Opvang is een Vlaamse dienst voor pleegzorg die hulp biedt aan kinderen van wie de ouders, tijdelijk, de zorg voor hun kinderen niet aankunnen. De winnende tv-spot is tot midden januari 76 keer op VT4 en VIJFtv te zien en is ook op de websites van VT4 en VIJFtv te bekijken. BVB Na in mijn vorige post redelijk wat kritiek op de media gegeven te hebben wil ik nu de media eens positief in beeld brengen. Het initiatief uitgaande van VT4- en VIJFtv om als het ware gratis reclame tijd uitedelen aan een non profit organisatie vind ik uitermate lovenswaardig. Of het veel effect gaat hebben zal nog moeten blijken. Indien het reclamespotje kan zorgen voor meer tijdelijke pleegouders vind ik dat meer commerciële zenders en zeker de openbare omroep dit initiatief navolging moeten geven. Dat deze spot in de eerste maand van het jaar wordt uitgezonden vind ik een mooie positieve inzet van het nieuwe jaar. Ik hoop van ganser harte dat ik in het aankomende nieuwe jaar nog vele van zulke positieve posts zal kunnen posten. |
#3
|
||||
|
||||
De media heeft inderdaad veel macht.
Over het feit dat Geert Lamberts algemene kennis hem even liet stikken, werd naar mijn mening ook wat te veel heisa gemaakt. OK, je kan er over zeggen dat dat voor een politicus toch wel sterk gezichtsverlies is, maar de media moet er ook niet over blijven zagen of het opblazen. En ja, wie weet worden stress en tijdsdruk ook politici soms te veel. Het zijn ook maar mensen. Dus, de media objectief? Ik denk dat het in de meeste gevallen toch de subjectiviteit is die de bovenhand haalt. Ergens ook niet meer dan menselijk uiteraard, het is nogal moeilijk om je eigen mening echt volledig buiten iets te houden. Het is dan ook vooral onze taak om dat in ons achterhoofd te houden en kritisch te kijken naar wat de media ons vertelt. Maar die andere post toont toch ook wel de goede kant van de macht van media. Zelf vind ik de reclame een beetje grof, maar niet overdreven. En het trekt ook onmiddelijk de aandacht, vind ik. Prachtig dat VT4 en VIJFtv zoiets ondernemen. Zo zie je maar dat alles zijn voor- en nadelen heeft. |