actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th December 2007, 03:43
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User

hmm

Tegenwoordig is er zoveel kanker verwekkend. Te hopen dat onze moderne wetenschap hier vlug een oplossing voor vind!
Met citaat antwoorden
Oud 16th December 2007, 20:58
Robbert Schroeven's Avatar
Robbert Schroeven Robbert Schroeven is offline
Registered User

Als we nu eens allemaal gezamelijk zelfmoord pleegden, dan zouden we niet aan een verschrikkelijke, langdradige dood als kanker moeten sterven...

Euhm, volgens mij moet je die artikels toch wel me een korrel zout nemen hoor. Ik heb nog zo'n artikels gelezen en dan stond er op het einde iets bij in de aard van "Als je 5 weken lang elke dag 25 aardappelen eet krijg je kanker."
Oud 16th December 2007, 22:09
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User

Tegenwoordig krijg je van alles kanker. Als we al die producten die kanker zouden kunnen bevatten niet meer mogen eten, kunnen we misschien beter stoppen met eten, of zoals Robbert zegt, zelfmoord plegen. We leven maar 1 keer, dus ik vind dat we ook moeten kunnen genieten van het leven! Natuurlijk geldt bij alles wat men eet of doet, de leuze "alles met mate". Overdrijven is namelijk nooit gezond..
Met citaat antwoorden
Oud 17th December 2007, 11:45
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User

Kanker eist 7,6 miljoen levens in 2007

In 2007 zijn wereldwijd ongeveer 7,6 miljoen mensen overleden aan kanker. Dat maakte de Amerikaanse kankervereniging bekend. Meer dan 12 miljoen mensen kregen dit jaar te horen dat ze de ziekte hebben.

In westerse landen werden 5,4 miljoen mensen geconfronteerd met kanker, 2,9 miljoen mensen overleden eraan. In ontwikkelingslanden werd bij 6,7 miljoen mensen kanker geconstateerd en overleden 4,7 miljoen mensen aan de ziekte, bij gebrek aan goede behandelmethoden en vroege diagnose.

Bij mannen komen prostaat-, long-, en darmkanker het vaakst voor in westerse landen en long-, maag-, en leverkanker in ontwikkelingslanden. Bij vrouwen zijn dat long-, borst-, en darmkanker in het westen en in ontwikkelingslanden borst-, baarmoederhals-, en maagkanker.

Kanker wordt in 15 procent van de gevallen veroorzaakt door een infectie, maar roken en vet voedsel hebben het aantal diagnoses wereldwijd verhoogd. (anp/tdb)

Het Laatste Nieuws, 17/12/2007

Dat is toch wel een zeer groot cijfer. Zelfs al weet je dat je tegenwoordig van alles kanker krijgt, vind ik dit toch wel een beetje verschietachtig. Ze zeggen wel dat 15% van de gevallen voortkomt van een infectie, maar al de rest komt toch niet van alleen roken en vet eten. Zoals in alle andere posts al wordt aangetoond.
Met citaat antwoorden
Oud 17th December 2007, 14:37
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User

Ik vind het soms wel angstaanjagend van wat je tegenwoordig allemaal kanker kan krijgen. Het is nu wel zo dat men je nu beter kan genezen dan pakweg 20 jaar geleden ofzo. Maar kanker is en blijft een ziekte die je liever niet krijgt.
Met citaat antwoorden
Oud 18th December 2007, 10:05
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User

Tinne ik ga volledig akkoord met u!

Door al die artikels zou je al kanker krijgen! Je mag inderdaad niets meer eten, zelfs de lucht die je inademt is kankerverwekkend.

Ik heb hier ook iets gelezen dat kanker binnekort bestrijdbaar is. Ik geloof niet in sprookjes. Ze moeten eerst die kanker dan al opgespoord hebben en men moet er vroeg genoeg bij zijn.

Door al die zieke mensen, ben ik wel anders gaan leven.
Je moet vandaag leven en niet morgen! Hoewel wij nog maar rond de twintig zijn, ook ons kan het vatten.
Met citaat antwoorden
Oud 20th December 2007, 19:58
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User

Groene thee remt uitzaaiing prostaatkanker

Regelmatig groene thee drinken remt de ontwikkeling van prostaatkanker. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Japanse ministerie van Gezondheid.

Het onderzoek volgde twaalf jaar lang een groep van 50.000 mannen van 40 tot 69 jaar oud, verspreid over Japan. De mannen die minder dan een kop groene thee per dag dronken, hadden meer last van uitgezaaide prostaatkanker. De studie wijst uit dat wie meer dan vijf kopjes groene thee per dag drinkt, minder kans op deze vorm van kanker heeft (een risico van 0,52 tegen een risico van 1 voor wie minder dan een kopje per dag drinkt).

Op de ontwikkeling van kanker in de prostaat zelf heeft de consumptie van groene thee geen effect, zo blijkt uit de studie. Het gaat enkel om de uitzaaiingen. De hypothese van de onderzoekers is dat catechine, een bestanddeel van groene thee, de ontwikkeling van prostaatkanker elders in het organisme remt. (afp/tdb)

Het Laatste Nieuws, 19/12/2007

Zo zijn er wel meerdere dingen die je kan doen om je kansen op kanker te verkleinen of uitzaaiingen te verminderen. Nu ze weten dat het bestanddeel catechine dit vermindert, kunnen ze dit misschien in medicijnen integreren. Of in de vitaminen die sommige mensen dagelijks innemen.

Zelf heb ik ooit nog iets anders gehoord dat goed is om prostaatkanker te voorkomen. Voor mezelf is dit interessanter dan groene thee drinken.
Citaat:
Klaarkomen zorgt ervoor dat de man minder snel prostaatkanker krijgt. Dat blijkt uit een onderzoek van Australische wetenschappers. Het is alleen wel zo dat de man tussen zijn twintigste en vijftigste iedere dag een zaadlozing moet hebben om het gunstige effect op de prostaat te hebben. Ook het eten van tomaten is goed tegen prostaatkanker. Ook uit eerder onderzoek bleek al dat het effect aanwezig is.

Zo'n 2250 mannen met en zonder prostaatkanker deden mee aan het onderzoek. Daaruit kwam naar voren dat de mannen die vijf keer per week ejaculeerden tot drie keer minder kans hebben op prostaatkanker. Dit effect was er niet bij leeftijdsgenoten die dit niet deden.

De prostaat zorgt voor het vocht dat dient voor het transport van de zaadcellen. Het regelmatig 'legen' van deze klier zorgt voor het gunstige effect omdat het vocht geen kans krijgt om te verouderen.

Prostaatkanker is na longkanker een van de meest voorkomende kankersoorten bij mannen.

Bron: GvA

Gevonden op
HTML Code:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=269302
Met citaat antwoorden
Oud 24th December 2007, 20:17
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Lien Boogers
Tinne ik ga volledig akkoord met u!

Door al die artikels zou je al kanker krijgen! Je mag inderdaad niets meer eten, zelfs de lucht die je inademt is kankerverwekkend.

Tine met één N Lien Grrrrr straks krijg ik daar nog kanker van!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:03.