![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
hmm
Tegenwoordig is er zoveel kanker verwekkend. Te hopen dat onze moderne wetenschap hier vlug een oplossing voor vind!
|
|
||||
|
||||
Als we nu eens allemaal gezamelijk zelfmoord pleegden, dan zouden we niet aan een verschrikkelijke, langdradige dood als kanker moeten sterven...
Euhm, volgens mij moet je die artikels toch wel me een korrel zout nemen hoor. Ik heb nog zo'n artikels gelezen en dan stond er op het einde iets bij in de aard van "Als je 5 weken lang elke dag 25 aardappelen eet krijg je kanker."
|
|||
|
|||
Tegenwoordig krijg je van alles kanker. Als we al die producten die kanker zouden kunnen bevatten niet meer mogen eten, kunnen we misschien beter stoppen met eten, of zoals Robbert zegt, zelfmoord plegen. We leven maar 1 keer, dus ik vind dat we ook moeten kunnen genieten van het leven! Natuurlijk geldt bij alles wat men eet of doet, de leuze "alles met mate". Overdrijven is namelijk nooit gezond..
|
|
|||
|
|||
Kanker eist 7,6 miljoen levens in 2007
In 2007 zijn wereldwijd ongeveer 7,6 miljoen mensen overleden aan kanker. Dat maakte de Amerikaanse kankervereniging bekend. Meer dan 12 miljoen mensen kregen dit jaar te horen dat ze de ziekte hebben.
In westerse landen werden 5,4 miljoen mensen geconfronteerd met kanker, 2,9 miljoen mensen overleden eraan. In ontwikkelingslanden werd bij 6,7 miljoen mensen kanker geconstateerd en overleden 4,7 miljoen mensen aan de ziekte, bij gebrek aan goede behandelmethoden en vroege diagnose. Bij mannen komen prostaat-, long-, en darmkanker het vaakst voor in westerse landen en long-, maag-, en leverkanker in ontwikkelingslanden. Bij vrouwen zijn dat long-, borst-, en darmkanker in het westen en in ontwikkelingslanden borst-, baarmoederhals-, en maagkanker. Kanker wordt in 15 procent van de gevallen veroorzaakt door een infectie, maar roken en vet voedsel hebben het aantal diagnoses wereldwijd verhoogd. (anp/tdb) Het Laatste Nieuws, 17/12/2007 Dat is toch wel een zeer groot cijfer. Zelfs al weet je dat je tegenwoordig van alles kanker krijgt, vind ik dit toch wel een beetje verschietachtig. Ze zeggen wel dat 15% van de gevallen voortkomt van een infectie, maar al de rest komt toch niet van alleen roken en vet eten. Zoals in alle andere posts al wordt aangetoond. |
|
|||
|
|||
Ik vind het soms wel angstaanjagend van wat je tegenwoordig allemaal kanker kan krijgen. Het is nu wel zo dat men je nu beter kan genezen dan pakweg 20 jaar geleden ofzo. Maar kanker is en blijft een ziekte die je liever niet krijgt.
|
|
|||
|
|||
Tinne ik ga volledig akkoord met u!
Door al die artikels zou je al kanker krijgen! Je mag inderdaad niets meer eten, zelfs de lucht die je inademt is kankerverwekkend. Ik heb hier ook iets gelezen dat kanker binnekort bestrijdbaar is. Ik geloof niet in sprookjes. Ze moeten eerst die kanker dan al opgespoord hebben en men moet er vroeg genoeg bij zijn. Door al die zieke mensen, ben ik wel anders gaan leven. Je moet vandaag leven en niet morgen! Hoewel wij nog maar rond de twintig zijn, ook ons kan het vatten. |
|
|||
|
|||
Groene thee remt uitzaaiing prostaatkanker
Regelmatig groene thee drinken remt de ontwikkeling van prostaatkanker. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Japanse ministerie van Gezondheid.
Het onderzoek volgde twaalf jaar lang een groep van 50.000 mannen van 40 tot 69 jaar oud, verspreid over Japan. De mannen die minder dan een kop groene thee per dag dronken, hadden meer last van uitgezaaide prostaatkanker. De studie wijst uit dat wie meer dan vijf kopjes groene thee per dag drinkt, minder kans op deze vorm van kanker heeft (een risico van 0,52 tegen een risico van 1 voor wie minder dan een kopje per dag drinkt). Op de ontwikkeling van kanker in de prostaat zelf heeft de consumptie van groene thee geen effect, zo blijkt uit de studie. Het gaat enkel om de uitzaaiingen. De hypothese van de onderzoekers is dat catechine, een bestanddeel van groene thee, de ontwikkeling van prostaatkanker elders in het organisme remt. (afp/tdb) Het Laatste Nieuws, 19/12/2007 Zo zijn er wel meerdere dingen die je kan doen om je kansen op kanker te verkleinen of uitzaaiingen te verminderen. Nu ze weten dat het bestanddeel catechine dit vermindert, kunnen ze dit misschien in medicijnen integreren. Of in de vitaminen die sommige mensen dagelijks innemen. Zelf heb ik ooit nog iets anders gehoord dat goed is om prostaatkanker te voorkomen. Voor mezelf is dit interessanter dan groene thee drinken. Citaat:
Gevonden op HTML Code:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Tine met één N Lien ![]() ![]() |