actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Onderwijshervorming met meer stages & 2 vakken een goede zaak?
Ik denk het wel, want... 10 43.48%
Ik denk van niet, want... 13 56.52%
Stemmers: 23. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 21st December 2004, 20:36
lindsiekenaerts lindsiekenaerts is offline
Registered User

contra, maar ook pro

Man, man, man! Was dat maar waar van dat 2/3 loon, maar ik denk dat je aan de gezichten van de derdejaars goed kan zien welke vergoeding we krijgen voor het lange werk. (met wat geluk een schouderklopje en een bank vooruit...)

Om op de stelling te antwoorden. 2 vakken zou positief zijn, in die zin dat je dan nog meer expert bent in je vak (nadeel : 1 enorm examen...). Toch heb ik tegen gestemd, omdat ik nogal van afwisseling houd. Ik ben van het type dat alles snel beu is en dan is het goed dat je kan terugvallen op 3 vakken. Het kan niet alleen variatie in het lesgeven brengen, maar zeker ook in de lessen die we volgen in de opleiding.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd December 2004, 23:02
A'lies Van Hoof A'lies Van Hoof is offline
Registered User

Ik ben voor het verdiepen! Dus eigenlijk vind ik twee vakken nog niet zo slecht...maar... Wij, de 3 vakken-generatie, worden misschien tweede keuze op de arbeidsmarkt omdat degenen die na ons komen nu eenmaal meer notie hebben van hun twee vakken. Ik vrees dus een beetje voor de werkgelegenheid. Het verhogen van het aantal uur stage juich ik toe. Ik zit nu in het derde jaar en ik heb nog steeds zeer veel zenuwen voor elke stageles. Stage is voor mij het beste dieet. Misschien door nog meer stages te voorzien dat mensen zich bekwamer en dus zekerder gaan voelen. En dat laatste blijft heel belangrijk als je voor een klas pubers staat!
Met citaat antwoorden
Oud 23rd December 2004, 10:01
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Ik doe geen ILSo maar zou toch graag even reageren:
Je moet je uren toch ook kunnen vullen per week? en ik denk dat het altijd wel fijner is als je in 1 school kan staan.
Neem nu dat je 2favo vakken gesch en aardr zijn. In veel scholen zijn dit maar 1-uursvakjes. Nu kon je nog een hoofdvak(nederlands) erbij nemen zodat je later toch in 1 school terecht zou kunnen.
Met die hervormingen denk ik dat het voor de middelbare scholen ook moeilijker gaat worden als ze constant met alle lkr rekening gaan moeten houden omdat ze in verschillende scholen staan.
Oud 23rd December 2004, 19:33
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
Je moet je uren toch ook kunnen vullen per week? en ik denk dat het altijd wel fijner is als je in 1 school kan staan.
Neem nu dat je 2favo vakken gesch en aardr zijn. In veel scholen zijn dit maar 1-uursvakjes. Nu kon je nog een hoofdvak(nederlands) erbij nemen zodat je later toch in 1 school terecht zou kunnen.
Met die hervormingen denk ik dat het voor de middelbare scholen ook moeilijker gaat worden als ze constant met alle lkr rekening gaan moeten houden omdat ze in verschillende scholen staan.

Hier heb je een heel goed punt. Er zit juist een vrouw van rond de 30 bij ons in de klas omdat ze meer vakken wil kunnen om meer werk te hebben! En drie vakken vind ik zeker genoeg, maar minder zou ik toch ook ni echt zien zitten. Het moet idd brood op de plank brengen hé. En als leerkracht heb je maar drie vakken en daar moet je je week mee kunnen vullen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:34.